Maat slaapzak

<p>Hebben jullie ervaring en tips met het uitkiezen van slaapzakken?</p><p>Degene die hij nu draagt (maat 56 hema) lijkt bijna te klein te worden. De meeste slaapzakken zijn 70cm maar dat lijkt mij meteen weer zo groot. Wat is jullie ervaring hiermee?</p>

Hoi,
Ik haalde bij de Prenatal altijd een maat slaapzak van de kleding waar ze in zat.
Op zich maakt het niet uit dat de onderkant nog te lang is. MITS het hoofdje er niet doorheen kan. Ik vond het gat voor het hoofd bij de Prenatal slaapzakken altijd heel klein. Hier paste echt geen hoofdje doorheen.

Ik vind die van de prenatal ook goed qua maat en wat Niempje zegt, het gat bij het nekje sluit goed aan dus daar kunnen ze niet zomaar in zakken.

Ik heb de maat van de slaapzak altijd iets groter gehad. Ik heb vooral gekeken naar de grootte van de mouwen, zodat ze haar armpjes er niet in terug kon halen. 

70cm is heel goed hoor voor een kleintje! Die dragen ze zelfs maar kort, na 3-4 maanden past je kindje die al niet lekker meer!! 
Hier ben ik al gauw overgestapt op 90cm. Vanaf 4 maanden ofzo. Dochter is nu 6 maanden en draagt nog altijd 90cm, die blujft ze voorlopig ook nog wel passen. Mijn oudste dochter zat ook wel tot ruim 1 jaar in de 90cm m! 
Qua breedte past ze hem gewoon goed, alleen is ie wat te lang maar dat geeft toch niet??? Ik vind de 90cm slaapzakken heerlijk. Van 70cm had ik er maar 1, deze kon ik dus al gauw weer opbergen dus was blij dat ik er maar 1 had. 70cm is zelfs aardig vergelijkbaar met kledingmaat 56-62... dus ik weet niet hoe oud je kindje is , maar ik zou lekker 90cm kopen!

70cm is heel goed hoor voor een kleintje! Die dragen ze zelfs maar kort, na 3-4 maanden past je kindje die al niet lekker meer!! 
Hier ben ik al gauw overgestapt op 90cm. Vanaf 4 maanden ofzo. Dochter is nu 6 maanden en draagt nog altijd 90cm, die blujft ze voorlopig ook nog wel passen. Mijn oudste dochter zat ook wel tot ruim 1 jaar in de 90cm m! 
Qua breedte past ze hem gewoon goed, alleen is ie wat te lang maar dat geeft toch niet??? Ik vind de 90cm slaapzakken heerlijk. Van 70cm had ik er maar 1, deze kon ik dus al gauw weer opbergen dus was blij dat ik er maar 1 had. 70cm is zelfs aardig vergelijkbaar met kledingmaat 56-62... dus ik weet niet hoe oud je kindje is , maar ik zou lekker 90cm kopen!

Slaapzakken van Jollein vind ik persoonlijk heeeeel fijn. En hema.
Prenatal  is prima als ze nog klein zijn, maar als ze ouder worden en gaan draaien in bed vond ik ze al snel te strak/smal, mijn dochter draaide zichzelf altijd helemaal in de knoop in prenatal slaapzakken..
Hema en Jollein is wat ruimer, erg fijn!

Terug
Bovenaan