Maat winterjas??

Hoi allemaal,
Mijn dochter is nu 13.5 maand en heeft maatje 80 in haar gewone kleren. Nu vroeg ik me af welke maat winterjas ik zal kopen, om ervoor te zorgen dat ze minstens tot aan maart in deze jas past. 1 of misschien 2 maten groter kopen. Misschien een stomme vraag, maar ik ben er toch mee bezig.
Groetjes Amber

Hoi,

Jamie zit nu ook in maat 80 en is 12,5 maanden. Ik heb maat 86 interjas gekocht, maar achteraf denk ik dat ik dat best aan maatje groter had kunnen doen. Ik denk neit dat hij het ermee redt tot maart.

Succes ermee.

Gr. Natasja mv Jamie

Ik neem Yoëll gewoon naar de winkel en pas dan de jassen haha
Ligt eraan hoe die valt, maar denk een maat of 2 groter. Vind het zelf ook altijd wel lekker als mn winterjas wat ruimer valt en je er bij kou goed in kunt kruipen.

Bah eigenlijk helemaal nog geen zin in winterdingen....

Succes met shoppen!!

Ik zou gewoon even passen met haar in de winkel, want een jas die 2 maten te groot is beperkt wel heel erg in bewegingsvrijheid. Bovendien verschilt het nogal per merk. Ik heb een maatje 80 gekocht van prenatal, die blijkt nu ontzettend groot uit gevallen, achteraf had ik misschien nog wel een maatje kleiner gewild, ook al heeft ze nu verder ook maatje 80 van kleding.

Groetjes,
Lotje

Ik heb voor Mila een maat groter gekocht.
Ik had hem anders nog niet gekocht,maat ze krijgt hem volgende week zondag voor haar verjaardag van oma vandaar dat hij er toch al is.
Ik denk dat je ook even moet kijken hoe het merk dat je koopt of bij welke winkel uitvalt.
Daar zit echt verschil tussen.
Mila draagt veel kleding van bakkaboe,die valt vrij ruim en daar heeft ze 74/80 in van boven.
Ik heb voor haar nu maat 86 gekocht.Van dat merk is dat voor ongeveer 1,5 jaar.
Dus dat moet wel lukken.
Vraag het anders even na in de winkel waar je wilt kopen heo het daar met de maten en leeftijd zit.
succes,gr piewie,16-9-06

Tja, ik heb vandaag toch maar een winterjas gekocht, hij was zo leuk!! Beetje vroeg, maar ook nog een beetje ruim. Het is een maat 80, die groot uitvalt. Kijk dus niet naar de maat, maar naar de grote van de jas. Het verschilt echt enorm per merk!

En veel te groot is ook niet handig, het is al eerder gezegd maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze zich erin kunnen bewegen en niet als een michelinmannetje met de armpjes gestrekt zowat omver tuimelen haha.

En tot slot: in januari is het mega uitverkoop, dussssss mochten ze eruit zijn gegroeid, heb je dan weer een goede reden om te gaan shoppen.... We zitten nu eenmaal nog even in de fase dat een half jaar met dezelfde maar kleren niet lukt.

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie

Hallo,

Jente zit nu een beetje tussen maat 74 en 80 in! Heb nu ook een winterjas maat 80 voor hem gekocht.
Zat eerst ook aan 86 te denken maar daar verdrinkt hij gewoon in en ik vind dat hij wel moet kunnen blijven bewegen. Ik zie wel hoe lang hij de jas aan kan en als hij te klein wordt dan koop ik bij de zeeman nog wel even een goedkoop jasje (zijn tegen die tijd wel in de aanbieding) waar hij dan de laatste maanden mee kan doen.
Maar ik verwacht toch ook niet dat hij in een half jaar 10 cm groeit.

Groetjes Fennie en Jente

Terug
Bovenaan