maat winterjas

hallo mama's!!!
Ja hier ben ik weer een keer... deze keer met een vraag!
Wij komen voor de kerst naar Nederland en mijn moeder wil een winterjas kopen voor Milo (dit omdat we hier geen jas nodig hebben met 30 graden  ).
De maten zijn hier in Israel anders en ik heb dus geen idee welke maat ze het beste kan kopen. Milo is vrij lang en smal, 91 cm en nog geen 12 kilo..... welke maat jas hebben jullie gekocht? Ik vind het fijner als de jas een beetje ruim is, da's beter dan te klein.
Alvast bedankt en liefs vanuit het warme Israel!!!

Zit je ons nu even vreselijk jaloers te maken. Ik zou zo even met je ruilen....
Maar om even je vraag te beantwoorden, Milan heeft maat 98. Hij is 96 cm en weegt ongeveer 16 kg. Dus een beetje groffer dan jouw kleine man. Ik zou denk ik gewoon voor maat 92 gaan, tenzij het de bedoeling is dat je nog een keertje in de koelere periode deze kant op komt dan zou ik voor safe gaan en voor maatje 98 gaan.....(scheelt je moeder een extra jas).

Groetjes Jolanda

Hey die Steph! Met je mooie kindjes!
Ik zou voor 98 gaan.. als Milo toch al 92 lang is..
Evi is net voorbij de 92 zoiets en loopt in een jas rond van notabene 104 die als gegoten zit vwb lengte, alleen armpjes iets te lang.
Kan ook nog eens per merk anders uitpakken.
Zou in ieder geval niet op te klein gokken.
Stel dat ie 2 cm groeit, staat zo sneu ;)
Groet!

Inderdaad maat 98. Maar kun je niet af laten spreken dat hij nog geruild mag worden voor het geval hij echt veel te groot is. Ik bedoel, er kan per model natuurlijk een groot verschil in zitten.......Ik denk als ze uitlegt wat de situatie is, ze daar echt niet moeilijk over doen!

Groetjes Fonske

hey hoi,

leuk om weer eens van je te lezen en tja hier is een winterjas idd echt wel nodig hahaha...

Yoëll heeft dezelfde lengte als Milo en is net 12 kilo.....dus vergelijkbaar.....

maar de maten verschillen nogal, ik heb nl een jas bij de Prenatal gekocht en die valt erg klein en heb daar maatje 104 van, en hij heeft nog een xtra jas voor erbij en die is maatje 98, ik zou cker niet voor maatje 92 gaan hoor die is `m echt te klein....

nou suc6 in ieder geval

liefs denise

Hier een klein meisje met maat 86 voor winterjas...dus kan ik niet vergelijken.
Maar wat hier al geschreven is...maten verschillen erg per merk jas.
Misschien heb je iets aan de tip om de armlengte (boven of onderkant) en taille maat door te geven aan je moeder en mischien lengte die de jas zou moeten hebben.
Met die maten kan je moeder in de winkel kijken naar een jas. En dan is één cm verschil niet zo erg...misschien...

Groetjes!!
PS: Ik wordt helemaal jaloers van dat heerlijke zonnige weer wat jullie daar hebben! Heerlijk!

wow... 30 graden... tis een droom. Hier waait en regent 't en ik heb t koud....
Maar tis inderdaad lastig want het verschilt nogal per winkel. Ik heb vorig jaar voor Enzo een jas maar 86 bij Prenatal gekocht en die viel zo groot dat hij die deze winter nog aankan.
Ik zou 't vlak voor je komt laten kopen zodat je t nog kan ruilen. Maar ik zou zelf gaan voor een maat 92.

Succes ermee, en stuur wat zon onze kant op!

liefs
di silva

grrr, en jij wil nog serieus advies na dat je ons allemaal even onder de neus gewreven hebt dat het zulk lekker weer is bij jou!

Oke dan, ik zou voor 98 gaan.

Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan