Maat winterjas

Tja, sorry, misschien nog een beetje vroeg, maar de winterjassen hangen nu al in de winkel, en ben bang dat als ik nu niet een leuke koop, hij straks weg is.

Maar welke maat moet ik nou voor Joost nemen? Hij heeft nu maat 68. Zal ik voor de winter maat 74 kopen of maat 80? Wat doen jullie?

Ik pak meestel het groeiboekje erbij waar ik de grafiek heb ingevuld. Ik trek de lijn van de lichaamslengte in gedachte door naar de maand waar ik ongeveer wezen moet. Deze rond je naar boven af voor de maat. (bv: hij is 72 cm, dan pak je maat 74)

Goeie vraag. Ik wacht nog even.
Momenteel groeit Andries verschrikkelijk snel in de lengte, maar wie weet stopt dat dadelijk ineens ook weer.
Dus sorry, ik weet het ook niet.

Moeilijke, ik zit met hetzelfde probleem en ervaring heeft mij geleerd (en jou vast ook!) dat de leuke, betaalbare modellen ergens halverwege september meestal weg zijn!
Ik zou zelf eerder voor een maat 80 dan gaan. Kan er ook een lekkere trui onder.

wij zijn afgelopen november(toen 20 weken zwanger) naar euro disney geweest en had daaar een kei leuke knal roze winterjas gescoord voor Amy maat... 9 maanden..... maar hij valt best groot dus ben benieuwd:D:D

liever een maat te groot dan te klein denk ik dan maar

Ik zit ook te dubben over hetzelfde! Valt maat 80 niet heel groot nu? Ik vind het ook niet handig als ze er de helft vd winter in verzuipt.
Ik denk dat ik voor een maat 74 ga.

Terug
Bovenaan