Maatje ...

A

Anoniem

Guest
Ik had een vraagje... Ik zie tijdens winkelen zoveel leuke babykleding en wil graag al wat kopen. Maar welke maat moet je ongeveer kopen voor een baby dat net geboren is?! Het verschilt nogal maar ongeveer?!

Groetjes

Ik heb hoofdzakelijk maatje 56 in huis gehaald, want dat zou volgens mij normaal zijn.

Maar mocht je twijfelen kan je natuurlijk ook nog altijd een paar kleding stukjes in huis halen van maatje 50.
groetjes jantine

wij hadden bij de eerste bijna geen maatje 50, bleek Raf bij de geboorte 49 cm te zijn. Ik heb mijn man meteen naar de stad kunnen sturen om maatje 50 in te slaan. Raf heeft dit een week of 5 aangehad. Bij Ellemijn was ik weer voorzichtig met als resultaat, bij de geboorte was ze 50 cm en had ik weer te weinig kleertjes maat 50. In maat 56 zwom ze echt en ik wilde natuurlijk wel met haar de show stelen, met als gevolg dat mijn man weer naar de stad mocht en super leuke kleertjes heeft gekocht. die ze nu nog draagt.

Als je de lijsten volgt, zou je van mt 50 en 56 elk 3 stuks moeten kopen...

Veel plezier met shoppen!!!

mamaraf
mama van raf en ellemijn (15-05-2006)

Ik heb 3 kinderen en bij geen van allen heb ik maatje 50 nodig gehad. Mijn derde was zelfs 54 cm! Hoe lang ben je zelf en je partner, misschien kun je het een beetje inschatten of je een grote baby krijgtt. Anders haal je wat eenvoudige Hema pakjes in huis. Ook erg comfortabel voor pasgeboren babies!
Groetjes Suzan

De meeste kleding heeft maat 50/56. (dus  dat is dan 1 maat)  Mijn dochter was 52 cm en al die kleding paste netjes. Ik had 1 setje maat 50 en die zat direct in het begin al erg strak. En  een iets groter  setje en daar zwom ze in.  Ze woog 3635 gram bij de geboorte.
Een kennis van mij heeft een 5 ponder gekregen en die zwom zelfs in de maat 50 kleertjes.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

En een andere kennis (van de zwangerschapsgym allebei) had een 9 ponder. Ik kan me voorstellen dat dan maat 56 zelfs te strak zit.

Terug
Bovenaan