maatregelen

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum. Ik zit in ronde 1 en vraag me en aantal dingen af. Ik ken alle voedingsadvioezen voor als je zwanger bent. Maar hoe strikt moet ik me eraan houden als ik probeer zwanger te worden? Is het schadelijk als je een broodje filet americain eet? Het kan best een tijd duren voordat het lukt om zwanger te worden en om al die maanden zo op te letten...
Ik ervaar trouwens aparte sensaties in mijn lichaam sinds ik gestopt ben met de pil. Mijn borsten zijn gevoelig en gespannen en ik heb menstruatie-achtige krampen in mijn buik. Wie weet ben ik zwanger?? Of herkennen meer mensen dit?
En wat betekent NOD (ik kan bedenken dat het de dag is dat je ongesteld moet worden of zo maar waar stata het voor?

Hoi Mariska,

De voedingsadviezen zijn voor zwangere vrouwen, zoals je zelf ook zegt.
Zolang je nog niet zwanger bent, zou ik me nog maar niet bezig houden met dit soort dingen, als ik jou was.
Als je positief getest hebt, ben je 4 weken zwanger en de natuur heeft het zo geregeld dat er pas na 4 weken contact tussen jou en je vruchtje is.
Dus ik zou zeggen: eet lekker nog een broodje filet americain en een biefstukje zolang het nog kan. Als je straks echt zwanger bent, moet je je hier wel aan houden.

Hoi Mariska,

toen ik net gestopt was met de pil voelde ik naar een week of twee ook al die dingen die jij voelt. Ik had als ik uit ga van een cyclus van 28 dagen, net als bij de pil, 26 juli ongesteld moeten worden. Maar dat werd ik niet, test gedaan negatief. Wel steeds van die aparte gevoelens. Vandaag ben ik dan toch ongesteld geworden. Ik heb al gelezen dat wanneer je stopt met de pil je van allerlei gevoelens kunt krijgen, soort afkick verschijnselen. Dus ik denk niet dat je al zwanger bent, sorry.

gr. Sylvia

Hoi Mariska,

Ik ken die gevoelens ook, ik ben ook nog maar in ronde 1 en ik had rond de periode van mijn nod ook vanalles dat ik voorheen niet voelde en toen in een keer wel. Het ambetante is dat je lichaam je echt wel erg in de maling kan nemen, dat heb ik nu gemerkt. Ik ben nu 24 dagen overtijd en heb er al 3 testen opzitten en natuurlijk net zwanger. Het stomme is dat je je lichaam niet kunt coördineren he.
Ik hoop voor jou dat er snel duidelijkheid komt.
Oja, welkom op dit forum, het is altijd fijn om nieuwe bezoekers te krijgen.

grtjs,
Bea

Terug
Bovenaan