madam wil nog steeds geen fles :(

A

Anoniem

Guest
onze meid weigert om uit de fles te drinken, alles al geprobeerd maar het wil niet lukken.
ik weet niet hoeveel flesjes, speentjes en tuutjes hier in de kast staan...  
oma de fles laten geven, papa de fles laten geven, een vriendin haar de fles laten geven, wil allemaal niet lukken. ze schreeuwt het gewoon uit van nijd; zo van hé, wat flikken jullie me nou? ik wil die rubberen speen NIET!!! WHEEEEE.... pfff

denk dat ik gewoon aan de bv blijf zitten tot ze uit een bekertje kan drinken zonder speen... jullie nog tips of opbeurende verhalen?

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

hoi,

Misschien helpt het als je in de speen knijpt zodat je baby merkt dat er melk uitkomt en snapt wat de speen voor functie heeft. Maar waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd.  

succes  

Hallo,

een vriendin van mij heeft precies hetzelfde probleem. Zij heeft een dochterte van 5 maanden en zij laat haar nu aan de speen van de fles wennen door haar zelf te laten spelen met een fles en een speen waarvan ze het gat vergroot heeft. De melk loopt zo uit de fles, dus ze hoeft niet te zuigen. Op deze manier gaat het steeds iets beter

succes

Ik weet precies wat je bedoelt, alleen heb ik er verder niet echt een probleem mee. Ik werk aan huis, eigen bedrijfje en kan zo veel of weinig doen als ik wil. Het is soms wel onhandig.

Zo was ik vanmorgen naar de tandarts. En ja hoor, mijn meisje werd wakker en ik kreeg een smsje in de wachtkamer. Gelukkig was het een snelle controle en ik ging meteen weer naar huis. Thuis aangekomen bleek dat ze de fles weigerde. Ze laat alles gewoon langs haar mond lopen. Dit is al eens eerder voorgekomen toen ik even weg was. Ik probeer altijd op tijd voor een voeding terug te gaan, maar weet nu zeker dat het ook noodzaak is. Ze wil gewoon geen fles.

Lotte is nu bijna 5 maanden en over een maandje mag ze bijvoeding. Het komende half jaar zullen de borstvoedingen steeds minder worden, dus ik laat het maar zo.

Bij de controle van de gyn, 6 weken na de bevalling, zei zij al dat het een goed idee was om pappa 3x per week een fles te laten geven. Voor de gewenning aan de fles en het feit dat iemand anders haar ook kan voeden. Omdat borstvoeding geven gewoon best makkelijk is, heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed en nu is dit het gevolg. In mijn geval eigen schuld.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Heel bekend probleem. Ons meisje snapte niet wat ze met die speen aanmoest.  Wij hebben na veel stres en tranen een logopediste ingeschakeld. Zij heeft uitgelegd op wat voor manier wij moesten oefenen. Na twee dagen oefenen (zonder huilen) had ze door hoe het moest!! Wat een opluchting. Het is dus niet altijd onwil, maar vaak ook het niet doorhebben hoe te zuigen aan een speen.  
Veel succes!  

Wij hebben Avent flessen en deze pakt Rowan goed.
Deze zijn gevormd naar een tepel.
Maar we hebben ook 1 bibi fles en daar weet hij geen raad mee.
Hij krijgt 1x per dag de fles om hem te laten wennen. Geef namelijk ook bv.
Een  fiepje wist hij in het begin ook geen raad mee, maar nu is hij 8 weken en sinds een paar dagen snapt hij het. Al hoeft hij hem eigenlijk nooit, alleen noodgevallen. Pink is lekkerder ;-)
Ligt het bij jouw misschien ook niet aan de vorm van het speentje van de fles?

Succes er mee.

Groetjes Nathalie

Terug
Bovenaan