MAESTHER (1001 vragen haha)

A

Anoniem

Guest
Hiya!

Ik heb ff wat vraagjes voor jou als je het niet erg vindt.
Ik las dat alles in het vliegtuig naar Mexico je 100% meeviel. Nou gaan wij eind deze maand met Max naar Nederland en ik vroeg me af hoe jij je hebt voorbereid op de vlucht met Thomas.
Wat heb je voor hem meegenomen in het vliegtuig...qua eten, drinken, speelgoed, extra kleding?
En heb je iets speciaals gedaan voor de druk op zijn oortjes bij het opstijgen?
En had Thomas last van het tijdsverschil, en zo ja hoe lang moest ie daar aan wennen?
Wij hebben voor Max wel zijn eigen stoel geboekt zodat ie niet bij ons op schoot hoeft, heb jij dat ook gedaan? En heeft Thomas nog een beetje geslapen tijdens het vliegen?

Haha zoals je ziet zijn het nog net niet 1001 vragen maar wel een flink aantal :) Hoop dat je wat tips voor me hebt. Ik ben niet echt zenuwachtig voor de vlucht maar stiekem wel een beetje.

Ajuus, ilja

Hai Ilja!

Ik vind het niet vervelend hoor dat je wat vraagjes hebt haha.
Het is belangrijk dat je kindje drinkt tijdens het opstijgen en dalen zodat zijn oortjes open blijven. Wij gapen maar dat snapt zo'n kleintje niet (anders een fop dat kan ook) Ik had gewoon voeding bij me en heb in het vliegtuig om warm water gevraagd. Je kan ook een beetje siroop in een flesje doen en dan in het vliegtuig vullen met water. Ik weet niet hoe de regels bij jullie zijn maar hier mag je niet meer dan 100 ml pp meenemen. Geen water. Maar in Mexico maakte dat niet uit mocht zoveel meenemen als ik wilde (beetje raar maar goed)

Wat had ik allemaal bij me:
Speelgoed: blokjes (megablocks), autootje, boekjes.
Koekjes (handig is om een potje mee te nemen voor warm eten ofzo)
Dekentje
Neusspray voor de oortjes met opstijgen en dalen
en ik had Thomas een jogging pakje aan gedaan.

Wij hadden geen extra stoel geboekt. Dat konden we wel doen maar dat werd ons afgeraden omdat de piloot op het laatst beslist of hij die stoel krijgt ja of nee. Heel stom. Heen hadden we een stoel extra dus Thomas heeft lekker tussen ons in gezeten. Met opstijgen sliep hij al en heeft even geslapen Toen hij wakker werd heeft hij even lief gespeeld en steeds gewandeld door het vliegtuig heen ook heeft hij bij een meisje gezeten en lief gespeeld. Kinderen vermaken zich wel.

Terugweg hadden we helaas geen stoel extra. We hadden extra beenruimte en daar kon makkelijk zo'n reisbak staan en die hebben we gevraagd en daar heeft Thomas lekker in geslapen. Nadeel was wel zodra het lampje 'riemen vast' brandde moest hij weer op schoot. Hij heeft lang geslapen maar toen hij wakker werd wilde hij alleen bij papa zitten.

Echt veel gespeeld met het speelgoed heeft hij niet gedaan. Boekjes vond hij wel heel interesant. Wij wilde eerst nog zo'n dvd player kopen maar hadden dat niet gedaan. Was wel makkelijk geweest. Wij kregen in het vliegtuig wel een zo'n dvd player met films,series,tekenfilms (meeste aggressief en niet iets voor Thomas)
Wij vlogen confort class en dan heb je extra beenruimte dat scheelde ook.

Heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt.
In Mexico waren heel veel americanen maar de meeste hadden hun kinderen thuis gelaten. We hebben ook over NY gevlogen en toen moest ik even aan jou denken   haha. Van NY naar A'dam is toch 6 uur  vliegen?

Liefs Esther

Neem qua speeltjes niet teveel mee. ER is zoveel te zien en te doen in een vliegtuig. En een leeg blikje drinken kan ook prima fungeren als speeltje

Ik mocht alles zonder problemen meenemen door de douane als je maar aangaf dat het voor de baby was. Dan heb ik het over vloeistoffen. Ik had een paar pakjes kant en klare melk bij me (dicht natuurlijk) en dichte pakjes drinken. Zoals gezegd, geen enkel probleem. Maar ik an me voorstellen dat ze in amerika misschien nog strenger zijn.

idd met opstijgen en landen is drinken lekker voor die kleintjes en vraag in het vliegtuig om een dekentje voor als hij in slaap valt, lekker warm

Terug
Bovenaan