mag baby 6,5 maand kwarktoetje?

Mijn dochtertje drinkt momenteel niet zo goed. Ze eet overdag een half potje (6 mnd) fruit en een half potje (6 mnd) groente.Als toetje heeft ze vandaag zo'n kwarkje gehad.
Ook vanavond de laatste fles wilde ze niet. Ze at met smaak 2 kwarkjes op (kleine bakjes). Pap met een lepel eet ze weer niet.
Nou vroeg ik me net af of ze die kwark wel al mag..........
Mag ze die kwark en hoeveel zou ze dan per dag mogen??????
Alvast bedankt.
Groetjes Judith

hoi hoi
goeie vraag heb een dochter van 2 en een zoon van 4 mnd ik gaf me dochter met 3 mnd al danoontje voor 4 mnd en na 6 mnd gaf ik haar de gewone want ze at toen ook al yoghurt volgens mij kan het geen kwaad maar vraag het anders is aan nuticia die weet het uje zo te vertellen
succes groet debbie

Het antwoord van YvonneZ is niet helemaal juist. In 1 Danoontje start zit suiker vergelijkbaar met1,4 klontje suiker en geen 5. Heb het net (wederom)  opgezocht op de site van de consumentenbond. Is alsnog een royale hoeveelheid suiker, maar niet zo rampzalig als de 5 die YvonneZ dacht. Daarbij gaat het hier ook om fruitsuikers en niet om de suikers die gewonnen wordt uit de witte suikerbieten die wij dagelijks in de thee en koffie gebruiken (de suikerklontjes dus). Suiker blijft suiker, maar er zit wel degelijk verschil in voor wat betreft schadelijkheid. Ik heb bovenstaande info eerst grondig onderzocht voordat ik mijn dochter danoontje en potjes fruit ging geven. Ook de hoeveelheid suikerklontjes in de potjes fruit is dus niet gebasseerd op dat er daadwerkelijk zoveel suikerklontjes aan toegevoegd zijn, maar er zit fruitsuiker in (logisch het betreft fruit) wat zoetstof bevat wat gelijk staat aan de "zoetheid" van zoveel suikerklontjes. Dit onderwerp (bijvoeding) zal altijd tot discussie leiden, er is een groep die tegen het aanbieden van deze bijvoedingen is en een groep die deze bijvoeding wel wenst aan te bieden. Uiteraard is voor allebei wat te zeggen, daarmee bedoel ik, niemand heeft gelijk of ongelijk. Mijn mening hierin is dat iedereen gewoon doet wat goed voelt en waar het kindje goed op reageerd. Ik hou in mijn hoofd dat de markt voor kinder- en in het bijzonder babyvoeding enorm streng is en als er daadwerkelijk letterlijk zoveel "foute" suiker aan toegevoegd zou worden, het product niet op de nederlandse markt verkocht zou mogen worden. Nederland heeft gelukkig de kwaliteit van babyvoeding heel hoog in het vaandel staan.

groetjes monique mama van Marit (26-08-2006)

Wat is er mis met gewone kwark. Of gewone yoghurt. Als tussendoortje of nagerecht is dat helemaal geen probleem hoor.

Mijn knul krijgt al vvanaf 5 maanden yoghurt en kwark. Hij is er gek op. Ven niet van plan die dure danootjes te kopen. Zelf fruit toevoegen aan yoghurt en kwark kan ook, maar zolang ze niet aan die zoete toetjes gewend zijn is het echt helemaal niet nodig.

Miep

MoniqueS,

helaas zo streng is het allemaal niet hoor voorwat betreft de voeding vanaf 6 maanden. Als je soms hoort wat er beweerd wordt en wat er dan niet waar van is. Er wordt volgens mij wel gewerkt aan strengere richtlijnen voor wat betreft misleidende reclame.

Zelf heb ik als insteek, het is allemaal commercieel en ze werken juist op het gevoel van ouders dat ze hun kind vooral een bepaald kinderoetje, kinderkoekje etc. moeten geven, want anders doe je je kind tekort.

Mara goed je hebt gelijk, je moet gewoon doen wat je zelf goed lijkt, en let er vooral op hoe je kind reageert.

Miep

Terug
Bovenaan