Mag dit?

Senne krijgt nu 6x165 cc. De laatste fles  's avonds om 23.00 uur en dan meldt ze zich 's nachts altijd nog eens. Omdat we haar voor de laatste fles altijd wakker moeten maken, terwijl ze dan heel diep slaapt, denken we erover om deze weg te laten. Dan krijgen we het volgende schema:

07.00 uur 200 cc
11.00 uur 200 cc
15.00 uur 200 cc
19.00 uur 200 cc
eventueel een nachtvoeding als ze zich meldt

Mag dit nu al? Senne is pas 10 weken en weegt ongeveer 5,5 kg.

Groetjes,
Dionne

Hoi Dionne,

Wat ik begrepen heb 'mag' het officiëel pas als je kindje 6 kilo is, zodat ze niet vanwege een dalende suikerspiegel 'weg kunnen glijden', want dat zou kunnen leiden tot wiegendood. Tot die tijd mogen ze niet langer dan 6 a 7 uur zonder voeding.

Groetjes,

Eveline

Marielle kreeg de fles en die sliep met 2 1/2 week al door (10 tot 12 uren) en woog toen krap 4 1/2 kilo. Alleen ging die pas bij 3 maanden naar 5 flessen (700 ml dronk ze toen met moeite) en veel later pas naar 4. (En dat weet ik omdat ik alles heb opgeschreven toen ;-))

Oja, en op het schema-overzicht van het cb staat dat ze pas vanaf 5 maanden naar 4 voedingen gaan. Dat lijkt me ook veel prettiger voor een baby'tje. (Dat groene blaadje uit een folder waarop staat hoeveel voedingen bij hoeveel maanden en welke druppeltjes erbij enzo)

Bedankt voor jullie reacties!

Ik begrijp dat ik haar wel kan laten doorslapen door de voeding van 23.00 uur te vervroegen, maar niet door een voeding weg te laten. Op welke tijden heb je bij Mariëlle de 5 voedingen gegeven toen? Mag je wel minder dan 4 uur tussen de voedingen laten, dus bijvoorbeeld de laatste fles rond 21.00 uur geven?

Groetjes,
Dionne

Dat is 4 jaar geleden... dat weet ik niet meer. Ik heb het even opgezocht: met 2 maanden kreeg ze 7 tot 8 voedingen en woog ze 4950gr. Met 2 1/2 maand sliep ze van 20.00 tot 07.00 uur. Met zoveel voedingen nog zaten er natuurlijk minder dan 4 uren tussen. Doe ik nu met de borstvoeding ook: 's avonds om de 2 uur. Ik zie dat Marielle met 3 mnd en 1 dag naar 5 flesjes ging. Ik denk dat ik op verzoek voedde toen, maar zoals gezegd.. lang geleden. Met 7 maand ging ze pas over naar 4 flessen.

Ik denk dat de mama's die nu de fles geven maar even verder moeten adviseren ;-)

Hoi Dionne,

Bjarne krijgt sinds 2 dagen nog maar 4 flessen en hij is geloof ik maar 4 daagjes ouder dan Senne (hij is van 23-2). We mosten hem elke keer wakker maken met veel moeite en op 4 grotere flessen doet hij het ook goed. Hij is nu (bijna?) 6 kilo denk ik. Ik heb ook zo'n schema van mijn CB gekregen en volgens dat schema mogen kinderen vanaf 6 weken al naar 4 flessen, mits ze daar zelf aan toe zijn.  

Groetjes Dionne

Terug
Bovenaan