mag een baby in een maxi cosi?

hoi hoi
ik had even een vraagje mijn dochtertje is nu 10 weekjes oud.
ik vraag me af hoelang een baby in een maxi cosi mag?
ik hoor altijd een baby mag per dag 2 tot 2 en half uur vanwege het ruggetje.
maar tot hoe oud is dat dan?waneer mag ze er langer in?
ik hoop snel wat te horen van jullie alvast heel erg bedankt!!!
groetjes tesje.
 
Hoi,

Dit staat op de site van maxi cosi zelf!


Je hoort vaak dat een baby max. 2 uur in een baby-autozitje mag liggen. Wat is daar van waar?
Daar zijn veel misverstanden over. Dit wordt vooral verteld en geschreven uit bezorgdheid m.b.t. baby’s en in het kort komt het er op neer dat men het gebruik van een baby-autozitje als bijv. een Maxi-Cosi Citi of Maxi-Cosi Cabrio(Fix) niet moet overdrijven. Kinderen moeten niet te lang, onnodig in een vaste houding liggen. Ze moeten de kans krijgen, hun motoriek, arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Dat schrijven wij, als fabrikant van het allereerste autozitje voor baby’s in Europa, de Maxi-Cosi, dan ook al vele jaren in onze gebruiksaanwijzingen. Plaats een baby dus niet uit gemakszucht, de hele dag in zijn zitje, maar geef hem de kans zich te ontwikkelen. Dat geldt overigens ook voor buikdragers en alle andere producten waarin een baby in een vaste houding zit, hangt of ligt. Echter wanneer er eens een keertje een langere autorit of vakantiereis gemaakt moet worden, dan is dat geen enkel probleem. Ons advies luidt: Stop iedere 2 uur. Een baby moet ten slotte ook regelmatig eten en verschoond worden.

Je moet maar zo denken dat je het zelf ook niet prettig vind als je 2 uur in dezelfde houding moet zitten.....
 
Deze info komt van babybox..


Op pad met je baby
In principe mag je jouw kindje vrij kort na de geboorte meenemen in een autostoeltje dat bestemd is voor gewichtsgroep 0+. Het beste is het om het kind eerst te laten wennen aan zijn stoeltje door hem er niet langer dan een half uur in te laten zitten. Als je baby nog erg klein is, kun je een speciale zittingverkleiner aanschaffen of een opgerolde handdoek naast de baby leggen voor extra stevigheid. Laat een baby niet langer dan twee uur per dag in een autostoeltje zitten. Het sluit namelijk veel bewegingen uit en dat is slecht voor de motorische ontwikkeling van je kindje. Een enkele keer een lange autorit, bijvoorbeeld tijdens een vakantie, heeft echt niet meteen desastreuze gevolgen voor de motorische ontwikkeling van je kindje. Let er tijdens zo'n rit wel goed op dat je voldoende lange pauzes neemt.
 
Over die pauzes om de twee uur...echt niet!
Slaapt je kind (en dat doet zo''n jonge baby alleen maar....) dan slaapt het!
Wij zijn, toen ons zoontje net 9 weken was, met de caravan op wintersport in Oostenrijk gegaan.
Joh, hij sliep en hij sliep....Na elke voeding konden we echt langer doorrijden.
Zelfs een keer 4 uren....(moet je niet de hele reis doen, want dan ga je zelf kappot)
Maar meestal reden we 3 á 3,5 uur achterelkaar! No problem!
Je moet het allemaal van te voren niet gaan bedenken hoe dat moet. Je gaat gewoon beginnen met de reis en je merkt het wel. Slaapt ie , dan slaapt ie. Moet ie bewegen, tja, dan moet het!
Zo'n schema van om de twee uren stoppen, is wel erg overdreven, dan wennen ze er nooit aan en...dan kom je er nooit natuurlijk!
 
Terug
Bovenaan