mag een baby van 7 maanden kaas?

het onderwerp zegt het al; mag een baby van 7 maanden al kaas bv verwerkt door het avondeten. Zo ja welke kaas is geschikt. Heb namelijk een engels babykookboek en daar staan recepten in met cheddarkaas, maar dat lijkt mij geen geschikte kaas.

Anjuli
 
Ja volgens mij wel. overal staat dat je geen zout mag toevoegen aan het eten, maar producten als smeerkaas en leverworst (zit ook veel zout in) worden juist geadviseerd op de eerste boterham...
Dus rustig aan met zoute producten maar het mag volgens mij wel en als ze het lust...
 
Ik zou wel oppassen met je kleine een stukje kaas geven om zo op te eten. Kaas is erg plakkerig in je mond en keel. Heb ooit verhaal gehoord van kindje dat gestikt is in blokje kaas, niet omdat het te grote happen nam maar vanwege structuur van de kaas, is nog moeilijk weg te krijgen. Een dun plakje kan natuurlijk wel.
Kaas verwerken in gerechten - zachte geitenkaas misschien ?
 
Een baby van 7 maanden mag jonge kaas.
Hier staat een heel schema wat je kindje wanneer ongeveer mag eten: http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html (stukje naar beneden scrollen)
 
Terug
Bovenaan