Mag feta??

Hoi!

Wij vroegen ons af welke kaas je wel en welke je niet mag eten.
Mozarella mag volgens mij wel, maar feta en schapenkaas dan?
Heeft iemand enig idee??

Groetjes, Harma
 
Hoi harma,

Het is een zachte kaassoort, maar ik kan het niet bevestigen of je het wel of niet mag eten, ik schep de feta uit mijn salade voor de zekerheid!
Je krijgt ook wel veel tegenstrijdige berichten over dit soort dingen vind ik hoor!

Groetjes Siona
 
He feta liefhebsters!

Volgens mij mag je wel Feta hebben. Je moet kijken op de verpakking of de kaas is gemaakt van rauwe melk of van gepasteuriseerde melk. In het eerste geval heb je pech en mag het niet, in het andere geval is het geen probleem. Over het algemeen wordt het gemaakt van gepasteuriseerde melk en kun je het gewoon eten. In Nederland moet het zowieso op de verpakking staan als het van rauwe melk gemaakt is. Maar dat is dus vrijwel nooit zo. Bij een echte Griek weet je natuurlijk niet zeker waar het vandaan komt, misschien zijn er ook wel feta soorten die van rauwe melk gemaakt zijn, maar als je het zeld uit de winkel haalt zal het meestal wel goed zijn en staat het er anders wel bij.

Genieten dus van die zelfgemaakte griekse salade!!
 
Hoi,

Het heeft inderdaad te maken met die 'au lait cru', daar moet je op letten! Mozorella kan namelijk ook van rauwe melk gemaakt worden, hoor.

1 ding is zeker: als je de kaas op een ovenschaal doet ofzo en zeker op 60 a 80 graden in de oven hebt gehad, hoef je nergens bang voor te zijn! Dan zijn de bacterien weg door de hitte. dus die spinazie/feta taart, daar kan je helemaal gerust op zijn!

Groetjes, Jannie
 
Hoi,

Fetta van het merk arla ( weet niet of ik het nu goed schrijf ) mag in iedergeval. Kijk maar eens op hun site. Daar staat het opgeschreven.
Eet smakelijk
 
Terug
Bovenaan