mag gerookte zalm nou wel/niet

hallo allemaal,ik ben nu 11 weken zwanger en mijn vraag is dus of gerookte zalm nou wel of niet mag tijdens de zwangerschap?Ik hoor hier nl. allemaal verschillende verhalen over en aangezien ik vanavond uit eten ga(en gerookte zalm erg lekker vind!!) wil ik even zeker weten dat ik niks verkeerds eet.En garnalen,mogen die eigenlijk wel??
Groetjes
 
Hallo,

AArgh, antwoord getypt en natuurlijk weg. Dus opnieuw.

Volgens mij geen enkel probleem hoor. Gerookte zalm is gerookt en garnalen zijn gekookt. Mijn gyn. zei dat alles mag zolang het niet rauw is. Mosselen mogen dus ook (zalig die eerste mosselen van het seizoen) Dus geniet ervan .
groetjes,
Kirsten
 
Mijn verloskundige heeft me verteld dat je gerookte zalm alleen mag als het vers is (dus van de visboer). Niet die voorverpakte zalm uit de supermarkt, want daar zitten toch erg veel bacteriën in.
Mosselen eet ik liever niet, omdat je daar sowieso erg ziek van kunt worden als er een slechte tussen zit, en dat risico wil ik niet nemen nu ik zwanger ben. Volgens mij mag het wel hoor, als ze maar gekookt zijn.

groetjes,

Simone
(30 wkn & 5 dgn)
 
Ik hoor verschillende dingen over gerookte zalm, de een zegt absoluut niet, de ander zegt alleen als het vers is. Voor de zekerheid heb ik het niet gegeten, er zijn zoveel andere lekker dingen!
Nog maar een weekje of 7, 8 en dan mag het weer denk ik maar zo. En garnalen heb ik gewoon gegeten (in plaats van de zalm dus haha).
Groetjes,
taatje
32w5d
 
Terug
Bovenaan