Mag hij 2x per dag een fruithapje??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

ons zoontje krijgt fruithapjes.
Nu heeft hij gisteren voor het eerst peer op, (zelf bereid).
Omdat ik geen verse peren meer had, heb ik die vandaag bijgehaald, zijn alleen nog niet rijp.
Ook heb ik potjes Olvarit gehaald met peer, omdat we toch willen dat hij 4 dagen achter elkaar peer krijgt ivm allergische reacties.
Nu heb ik nog banaan liggen, en die moeten toch ook wel op, ken ze ook wel zelf opeten tuurlijk, maar Dylano vind ze ook harstikke lekker.
Mag hij nu 2x een fruithapje per dag?
Hij is niet allergisch voor de banaan, dus als het ergens van komt, is het van de peer.
Graag jullie meningen hierover.

Alvast bedankt!!

Groetjes Debby, mv Dylano 22wkn en 6dgn.

Kinderen mogen helemaal niet bijgevoerd worden tot ze zes maanden zijn, dus 26 weken.

Ja, dat zeggen ze ja.
Omdat ik allergieeen heb zijn wij begonnen met fruit toen hij 5 maandjes was.
En hij doet het prima, en hij was er echt aan toe.
Ik doe wat ons gevoel zegt wat we moeten doen, en wat de rest doet, moeten ze zelf weten.
Het was alleen maar een vraag, maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.

over dat bijvoeden vanaf 6 maand zijn de meinigen verdeeld hoor.
Ik heb aan de cb-arts gevraagd en ik mocht vanaf 4 maand voorzichtig aan best wel met fruit beginnen(geen allergien in de familie..

maar ehh...nu even echt over jou vraag....
ik weet niet hoeveel fruit je hem geeft? je zou ipv 1 keer een hele portie,volgens mij dit ook best in 2 keer mogen doen...maar ja...weet het ook niet zeker..

ok...aan mij heb je ook niks  sorry.......

next!

gr. marjolein(mv lianne 13-05)

hoi,

of het mag weet ik niet maar ik heb ook weleens een potje de helft s,morgens gegeven en de rest s,middags en meerdere vrouwen zoals ik hier weleens gelezen doen dat weleens, mijn dochter van nu 21 weken krijgt s,morgens een fruithap met liga eerste stap, s,middags een beetje thee, s,avonds een half potje groenten en daarna af en toe een danoontje start, ze vind het lekker heeft geen allergische reacties of iets in die zin gehad, voor de rest krijgt ze vier soms vijf flessen van 160cc, met mn twee oudste van nu bijna 15 en tien jaar heb ik het ook gedaan, is ook allemaal goed gekomen en nu heb je al die nieuwe regels ze zullen wel ergens goed voor zijn natuurlijk ,maar ik doe het toch vooral op mijn eigen manier en voor de rest moet iedereen het zelf weten, net wat jij zei, ik heb gelukkig geen allergies in de familie zitten dat scheelt.

groetjes bianca

Hoi,

als je zeker weet dat je kindje niet allergisch is voor banaan kan je toch gewoon een dag banaan geven en als je bananen op zijn weer verder gaan met peer?

Groetjes van Marloes

quote: mayotje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-10-2007 16:37:16'));

over dat bijvoeden vanaf 6 maand zijn de meinigen verdeeld hoor.
Ik heb aan de cb-arts gevraagd en ik mocht vanaf 4 maand voorzichtig aan best wel met fruit beginnen(geen allergien in de familie..

Ook ik heb van het cb een uitgebreid boekje gehad over bijvoeden en daar staat in dat je een baby die flesvoeding krijgt vanaf 4 maanden mag gaan bijvoeden en een borstvoedingsbaby met 6 maanden. Maar ik ben van mening dat het ook van je kindje afhangt. Je merkt vanzelf wanneer je baby er aan toe is. De een wat sneller dan de ander, denk ik.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan