mag hij al 4 voedingen???

Hallo!!!

Mijn zoontje is nu 3.5maand. Gisteravond had hij zijn laatste fles om 23u gehad.
Hij slaapt anders tot half 7... vandaag was het half 8!!! Zou hij nu genoeg hebben met 4 voedingen??

Dan is ons "schema" zo:

7.30u       fles van 195 water en 6.5 schepjes nutrilon ar

11.15u    groenten + volledige fles erachter

15.30u    fles van 195 water en 6.5 schepjes nutrilon ar    

20u             fles van 210 water en 7 schepjes nutrilon ar

Rhune heeft serieus reflux dus daarom zijn we op 3 maand al moeten starten met groenten.Dit lukt echt wel goed! En hier in belgie hebben ze me op cb geleerd met halve schepjes te werken...

Maar wat mn vraag dus eigenlijk is... Zou hij zo de nacht door komen of moet hij om 24u nog een voeding???

Hoe doen jullie dit??

Groetjes carol

hoi

mijn zoontje zit oook op 4 flessen hij is morgen 20 weken
het ligt eraan wat je kindje weegt zeggen ze hier,

mijn kinderarts zei met 8 weken al,
dat het geen ramp was
als ze maar genoeg blijven aankomen,en genoeg plasluiers hebben

zo te zien krijgt je kindje genoeg cc binnen hoor
ik geef 4x 210 met 7 scheppen
daarbij ook groente en fruit
mijn schema is 7.30 12.00 16.00 20,00

als het goed gaat zo, zal ik lekker je eigen schema doen
en je kindje geeft zelf wel aan wat hij wil

groetjes riana

hoi carol

ik woon ook in belgie wat leuk.
milan moest al met 3.5 maand fruit omdat hij last kreeg met zijn ontlasting..
en met 3 maand kreeg hij al 4 flessen.
gisteren weer naar kind en gezin geweest en nu moet ik nog een fles laten vallen..
hij krijg nu ook groenten erbij..
maar ik vind het maar niets zat te kijken bij mijn andere zoon en die kreeg met 7 maand nog 4 flessen.
het is in ned wel anders als hier hoor...
maar goed om jouw vraag te beantwoorden ik zal het gewoon proberen...

succes
mandy en milan

ik zie idd dat het in belgie vaak anders is
wat adviseren ze daar voor een schema kwa tijden van groente en fruit??

want jullie geven smorgens al groente toch?

hoi hoi

Dat is toevallig mandy... van waar ben je dan als ik mag vragen?

Ja wij geven hier smorgens groenten en id namiddag fruit... is dat bij jullie anders?

een hele tijd trug had ik ook een vraag over flesvoeding... en toen vonden sommige het heel raar dat wij hier met half schepjes tellen... maar op het cb leren ze je dat zo... raar he???  

maar ja als we ze allemaal groot krijgen is het goed he!!!!

groetjes

Hoi!
Als wij in Nederland het over 4 voedingen hebben, bedoelen we volgens mij 4 FLESvoedingen (of bv natuurlijk!). T/m 6 maanden wordt aanbevolen 5 flesvoedingen te geven en dan een voeding te laten vervallen voor een fruit- en groentehap, aangezien tot die leeftijd melk het belangrijkste voedingsmiddel is voor je kindje.
Het maakt niet uit of je 's middags of 's morgens een fruit- of groentehap geeft. Ik wissel het af, ze moeten tenslotte overal aan wennen. Als mijn dochtertje (bijna 5 maanden)       's morgens een lang-leve-de-dag-stemming heeft, dan geef ik haar dan al een hapje en dus 's middags niet.
Groetjes, Ingrid

boas sliep op een gegeven moment 12 uur aan een stuk.ik maakte hem om 22 uur altijd wakker voor de laatste fles en dan werd hij om  half  10 pas weer wakker.toen kon ik niet anders meer dan 4 flessen geven.maar omdat de avondfles elke dag een hafl uurtje vroeger viel,kwam ik na een weekje weer een dagje op 5 flessen en dan begonnen we weer van voor af aan.hij hing er toen dus een beetje tussenin.hij was toen 14 weken.sinds   hij een week of 19 is kan hij echt goed met 4 flessen af.maar sommige al eerder.probeer het gewoon en als hij honger krijgt dan hoor je het wel toch?
groetjes kari

hoi hoi
ik kom van lommel...en jij??????
ik geef milan s'morgens frut en s'middags groenten ik mocht zelf kiezen...
ik vond dit Zelf makkelijker...

gr mandy

Terug
Bovenaan