mag hij al roosvicee ?

Hallo allemaal, ik volg al een aantal maanden jullie vele vragen en discussies en ik moet zeggen dat ik best vaak geholpen ben door de antwoorden !!!
Mijn zoontje is 14 maanden en drink niet graag melk ('s avonds warm flesje peutermelk gaat nog wel ) maar bijvoorbeeld absoluut niet bij zijn boterham. Hij  wil wel net zoals ons roosvicee uit een pakje met een rietje,nu vraag ik me af of hij daar niet te jong voor is en mist hij niet de benodigde melk ??
Groetjes Sigje
 
Hoi Sigje,

Waarom probeer je geen sojamelk? Ons zoontje drinkt soya peutermelk voor kinderen van 1 tot 3 jaar. Hierin zitten nog extra vitaminen etc. toegevoegd. We wisselen dit af met gewone melk. Het is iets zoeter dus misschien dat jouw zoontje dat wel lust? Je kunt het gewoon in elke supermarkt kopen!

Volgens mij mag je zoontje gewoon roosvicee drinken hoor! Pas alleen op met teveel suikers. Als hij verder genoeg andere zuivelproducten binnen krijgt (ivm calcium) lijkt het me geen probleem als hij minder melk drinkt!!

Groetjes,
Rosanne
 
Hoi Sigje
Vanaf een jaar hoeven kinderen nog maar minimaal 300 tot maximaal 500 ml melkprodukt. Dus een flesje peutermelk en bijv. een schaaltje yoghurt zou voldoende moeten zijn. Zelf gaf ik op die leeftijd warme melk.
Bij de boterham kan je ook thee proberen, mijn dochters vinden dat heerlijk, vooral vruchtenthee (wat zoeter dan gewone thee)
Roosvicee of Diksap mogen ze al vanaf 6 maanden, dus dat kan je ook gewoon geven.

groetjes Melanie
 
Hallo,

Mijn dochtertje houdt ook niet van melk. Ik maak altijd "milkshake" voor haar. Heel simpel: melk met roosvicee of diksap erdoorheen. Het lijkt dan  geen melk meer en smaakt lekker zoet.
Het probleem van een pakje met een rietje los je dan niet op natuurlijk, maar hij krijgt wel zijn melk binnen.
Als je trouwens bijvoorbeeld 's morgens pap eet (met melk), kaas op brood en dan nog een zuiveltoetje na het avondeten, dan zit je ook al aan 300 cc melk.
Groetjes van Sanne
 
Misschien kan je zelf wat anders gaan drinken, hetzelfde als je hem wilt laten drinken, is het probleem van het pakje ook meteen opgelost toch?

groetjes Yvonne
 
hallo sigje,
onze kleine meid drinkt al van jongs af aan al roosvicee een zoiets als drink yoghurt of optimel gaat ook niet???
zo hebben wij onze meid melk laten drinken en nu is ze er bestorven op hoor!!!!

groetjes Ramona
 
Hoi,

Je kunt ook melk in pakjes met een rietje kopen. Misschien dat hij daar in trapt. Hij kan drinken uit een pakje en krijgt toch zijn melk binnen.

Succes! Gr. Diane.
 
Terug
Bovenaan