mag ik die nu wel of niet eten??

Hallo meiden,

Wie weet of je tijdens de zwangerschap peppadew (met roomkaas gevulde rodepepertjes) mag eten?? Ik vind ze altijd heerlijk maar begon nu te twijfelen omdat er roomkaas in zit. Wie weet dit??

Groetjes Cindy ( 6 weken zwanger)  

Roomkaas is geen schimmelkaas en mag je dus gewoon lekker eten.
De listeriabacterien overleeft enkel in schimmel en kan zich dus niet in roomkaas begeven.

Verder kun je er van uitgaan dat je alle kaasjes uit de supermarkt kunt eten, behalve als er een stickertje op zit waarop staat dat de kaas van rauwe melk is gemaakt,.
In Nederland zetten ze dat er expliciet op (je ziet het wel eens bij de AH).

Overigens ie er nog maar een hele kleine kans dat de listertia in de rauw melkse schimmelkaas zit en je (kindje) er dus ziek van wordt. Dus niet in paniek raken als je een keer per ongeluk een stukje gegeten hebt (door een salade of zo).

Smakelijk!

Even inhaken op de listeria bacterie. Alles wat rauw en voorverpakt is kan listeria bevatten, maar ik denk dat je in een goeie supermarkt toch weinig kans hebt hoor. Er wordt aangeraden om alles zo vers mogelijk te eten en dus liever niks voorverpakt, maar wie doet dat nou echt?

Mijn zus zei laatst nog van 'toen ik in verwachting was, wist ik alleen van rood vlees dat je het niet mocht en verder niet'. Nieuwe onderzoeken zeggen ook dat je beter geen kaneel, 300 soorten kruiden, champignons en weet ik wat nog niet beter niet kunt eten. Ik denk dat je ook wel een beetje kunt doordraven wat dat betreft.
Ik zou het dus lekker eten, maar dan wel halen op een adresje waarvan je weet dat het een beetje vers is.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan