Mag ik gaan bijvoeden???

Hallo,

Mijn zoontje is over ruim een week een half jaar oud,en ik wil hem graag groente en fruit gaan geven.
Maar nu geef ik hem hypo-allergeen 1 omdat ik vroeger eczeem en bronchitus heb gehad,en dan adviseren ze om tot een half jaar niet bij te voeden.
Hij is dat dus over ruim een week,zal dat erg precies komen of zal ik het nu toch al wel kunnen proberen? Hij is die melk volgens mij helemaal beu en echt aan wat anders toe,als hij ons ziet eten wil hij dat allemaal grijpen en in zijn mond steken.
Weten jullie ook waar ik het beste mee kan beginnen? Ik hoorde met een groente hapje!
En hebben jullie ook een schema voor mij?
Hij krijgt nu in princiepe nog 5 voedingen van 200 ml per dag,maar vaak drinkt hij de laatste tijd maar 150/170 ofzo.
Ik hoop op reactie,s

Groetjes Lena

die ene week maakt echt niks uit hoor je kunt al best met bijvoeden beginnen.
Een hele goede tip is denk ik begin met steeds een voedingsmiddel bij te geven. Dus begin vandaag of morgen eens met een beetje peer bijvoorbeeld (is niet zo allergie gevoelig) geef hem dat bij voorkeur 's morgens, mocht ie last krijgen van iets dan kun je hem beter in de gaten houden dan als je hem het 's avonds zou geven. geef hem een aantal dagen achtereen hetzelfde en ga pas fruit of groente mengen als je zeker weet dat ie het hebben kan.
Waar je goed mee kan beginnen is peer, bloemkool, wortel, banaan.
Appel en aardbeien zijn sommige kinderen gevoelig voor dus probeer dat wat later.
Geef hem gewoon eerst eens een paar hapjes hij zal het vast lekker vinden.(misschien moet ie wel even wennen aan nieuwe smaken en structuur in zijn mond)
groetjes Martine

ik zou hem ook lekker al wat erbij geven hoor,
sochtends of smiddags lekker wat fruit,wij zijn ook begonnen met fruit.
maar inderdaad wordt er veel gezegd begin met groente.
wij begonnen met groente,toen onze meid het eten van een lepel een beetje onder de knie had.
en qua voedingsschema; in het begin moet je groente en fruit als erbij zien,en niet een fles laten vallen daarvoor.
als ze het goed eten (bij ons was dat zo'n 5 maanden)toen hebben we de late avondfles laten vallen en dat ging goed.
veel plezier&succes ermee.

groetjes Corien

Terug
Bovenaan