mag ik geen thee meer????

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren in mijn boek over zwagerschap van week tot week gelezen dat thee ook schadelijk kan zijn voor je kindje, omdat daar ook cafaine in zit.
Ik ben echt een thee leut en vroeg me af of thee echt schadelijk is?

lifs mutsie
 
Hoi Mutsie

Vor zover ik weet mag je nog wel thee.
Alleen je moet uitkijken hoeveel thee je drinkt zover ik weet kan je beter niet meer als 6 kopjes thee per dag drinken. dat heb ik ergens gelezen.

groetjes schorpioen
 
Hallo,

Inprincipe mag je wel thee drinken. Maar niet  'teveel', Als je verder op een dag helemaal geen cafeine houdende dranken als koffie of cola drinkt mag je 6 kopjes thee op een dag. Als je nou bijvoorbeeld een kopje koffie drinkt, mag je3 kopjes thee op een dag. Zoiets was de verhouding volgens, mij. Kortom je mag bij je ontbijt best een kopje thee en 's middags mag je best ook wel 2 kopjes thee en 's avonds een bakje thee is ook niet verkeerd, maar hou het binnen de perken.
Er zijn wel meer dingen waar je niet te veel van mag, zo mag je bijvoorbeeld niet teveel prik drinken. Max. 1 ltr per dag, schijnt ook een stofje in te zitten die niet goed zou zijn voor de baby.
Ik heb me er de hele zwangerschap braaf aangehouden. Geen koffie gedronken, zodat ik wat meer thee kon drinken en niet te veel bubbels. Maar er zijn vast genoeg mensen die gewoon maar doen en die kindjes komen ook gezond ter wereld, dus ik zou me er wel aan houden, maar heb je een keer 'een kopje teveel' maak je dan niet druk.

groetjes kirsten
37w4d
 
Hoi,
Ik vind echt dat die boeken overdrijven!!! Zo direct mogen we helemaal nix meer eten als we zwanger zijn. Kijk, rauw vlees en rauwmelkse kaas, alcohol en nicotine, dat snap ik, maar thee!!!? Okee, er zit 'wat' caffeine in, maar volgens mij niet vergelijkbaar met koffie en dat mag je ook best zolang je niet 5 potten naar binnen gooit. Maar voor jou geruststelling, er bestaat ook thee zonder caffeine. Ik weet niet precies welke, rooibos en zo geloof ik, maar het bestaat. Gewoon lekker thee drinken.
Groetjes Ivy
 
hallo,

er bestaat inderdaad ook thee die je gewoon kunt drinken. op de verpakking van de pickwick thee staat het er ook op. Maar let wel op met zoethout thee want daar zit een stofje in waar je een hoge bloeddruk van kunt krijgen. Ook dat is natuurlijk pas vanaf een bepaalde hoeveelheid maar je kunt het maar beter weten. van thee zonder cafeine kun je wel zo veel drinken als je wil,   ook kun je een e mial sturen naar pickwick met de vraag welke thee geen cafeine bevat.

groetjes nancy23 (32 weken en 5 dagen)
 
Hey hallo..

ik ben net als jou ook een echte theeleut.. heerlijk toch?
In zwarte theeen zoals gewone thee en thee met smaakjes zit theïne..
rooibosthee of groene thee zijn theïne vrij en goed voor je gezondheid... Zelf drink ik beiden.. op dit moment kieskeurig want ik ben nogal misselijk de hele dag door..

Heb wel een goede en vooral lekkere tip  voor je... Ga  eens naar een winkel van Simon Leevelt..  http://www.simonlevelt.nl/   Daar vind je heel veel soorten thee met de lekkerste smaakjes.. Ook in groene en rooibos thee vind je daar veel lekkere soorten... echt het proberen waard en niet schadelijk voor je kindje of voor je zelf... vooral de green rooibos met granberry en orange vind ik erg lekker...
Ik ga altijd naar de winkel in Zwolle maar weet dat er meer winkels zijn in Nederland..

succes, en geniet vooral lekker van je kop thee meid..

liefs Bats
 
Terug
Bovenaan