Hoi Esme
Even een beroepsmatige vraag aan jou.
Bij ons in het dorp zijn donderdag middag twee meisjes aangesproken door twee mannen in een auto die probeerde de meisjes mee te krijgen in hun auto.
De meisjes vertrouwde het niet en hebben het op een lopen gezet.
Nu hebben alle scholen een brief aan de ouders meegegeven om allert te zijn.
Maar ik merk bij vrienden en hier in de buurt (was bij mij in de straat....) dat iedereen bang is.
Eigenlijk laten we de kinderen nu alleen binnen de poort spelen en durven we ze niet meer los te laten in de straten.
Dit hou je natuurlijk nooit vol en dat kan natuurlijk ook niet.
Kinderen moeten leren met vrijheid om te gaan....maar ja...wij zijn allemaal bang.
Hebben jullie daar richtlijnen/tips bij, bij dit soort dingen?
Hoe moeten wij hier mee om gaan...
Want het is toch je grootste angst...dat zoiets gebeurd?
Weet jij hier iets over of iemand anders?
Ik heb de kinderen thuis duidelijk verteld wat er gebeurd is, dat er ook slechte mensen zijn. Dus niet meegaan met iemand die je niet kent...als onbekende tijdens het spelen contact met je leggen, naar huis rennen enz....maar jeetje wat is dit lastig!
Pascal
Even een beroepsmatige vraag aan jou.
Bij ons in het dorp zijn donderdag middag twee meisjes aangesproken door twee mannen in een auto die probeerde de meisjes mee te krijgen in hun auto.
De meisjes vertrouwde het niet en hebben het op een lopen gezet.
Nu hebben alle scholen een brief aan de ouders meegegeven om allert te zijn.
Maar ik merk bij vrienden en hier in de buurt (was bij mij in de straat....) dat iedereen bang is.
Eigenlijk laten we de kinderen nu alleen binnen de poort spelen en durven we ze niet meer los te laten in de straten.
Dit hou je natuurlijk nooit vol en dat kan natuurlijk ook niet.
Kinderen moeten leren met vrijheid om te gaan....maar ja...wij zijn allemaal bang.
Hebben jullie daar richtlijnen/tips bij, bij dit soort dingen?
Hoe moeten wij hier mee om gaan...
Want het is toch je grootste angst...dat zoiets gebeurd?
Weet jij hier iets over of iemand anders?
Ik heb de kinderen thuis duidelijk verteld wat er gebeurd is, dat er ook slechte mensen zijn. Dus niet meegaan met iemand die je niet kent...als onbekende tijdens het spelen contact met je leggen, naar huis rennen enz....maar jeetje wat is dit lastig!
Pascal