Mag ik jullie advies vragen?

A

Anoniem

Guest
Als ik jullie berichten lees dat jullie allemaal al zo lang bezig zijn om zwanger te  raken dan weet ik dat ik eigenlijk niet moet zeuren.
Toch wil ik jullie om advies vragen.
Mijn vriend (30) en ik (27) zijn nu al 9 maanden actief bezig om zwanger te raken. Ik ben 8 jaar aan de pil geweest en sinds ik gestopt ben, ben ik zeer regelmatig (26-28 dagen) ongesteld. Mijn eisprong voel ik elke maand tussen dag 12 en 15. Ook gebruik ik ovulatietesten en foliumzuur.
Maar helaas nog steeds niet zwanger.
Wanneer zijn jullie naar de huisarts gegaan? Hebben jullie nog tips voor me?
Of zijn er vrij verkrijbare middeltjes bij drogist of apotheek  die een zwangerschap kunnen versnellen?

Jullie allemaal heel veel succes!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sofie

Hoi Sofie,

Na een jaar kun je naar de huisarts, je wordt als het goed is dan doorverwezen naar een gyn.
Wij hebben zelf na 2 jaar een afspraak gemaakt met onze h.a. en zijn toen gelijk doorverwezen.
Tijdens de eerste afspraak hebben we beide een lichamelijke onderzoek gehad,ik een echo en mijn man een onderzoek aan zijn  edele delen,  heb zelf nog bloed moeten afstaan voor onderzoek.
Twee maal is er een zaadonderzoek gedaan om de bewegelijkheid, de vorm en  het  aantal vast te stellen.
Door echo's werd er onderzocht of er ook daadwerkelijk bij mij een eisprong was en we hebben een samenlevingstest gehad (d.m.v. een uitstrijkje), hiermee wordt onderzocht of er sprake kan zijn van vijandig slijm.
Ik heb een baarmoederfoto gehad, er wordt vloeistof in de baarmoeder en eileiders gespoten waarbij wordt gelet op evt. verstoppingen/ vernauwingen in de eileiders.
Alle resultaten van bovenstaande onderzoeken bleken goed te zijn en we kregen een verplichte pauze opgelegt in de hoop op een spontane zwangerschap.
Helaas was dit niet het geval en werd er een kijkoperatie uitgevoerd en bleek er sprake te zijn van endometriose (verklevingen) aan de eierstokken.
Vervolgens weer drie maanden pauze en nu zijn we begonnen met IUI met hormonen.
Al met al zitten we nu 15 maanden in de medische molen.
We hebben een week terug de eerste inseminatie gehad en volgend weekend weten we of deze poging geslaagd is, voor het zover is blijft het voor ons spannend.
We hopen dat dit alles jou gespaard blijft en dat je gauw zwanger wordt.
Heel veel succes.

Groetjes, Annet en Harrie

Terug
Bovenaan