Mag ik jullie advies vragen?

A

Anoniem

Guest
Als ik jullie berichten lees dat jullie allemaal al zo lang bezig zijn om zwanger te  raken dan weet ik dat ik eigenlijk niet moet zeuren.
Toch wil ik jullie om advies vragen.
Mijn vriend (30) en ik (27) zijn nu al 9 maanden actief bezig om zwanger te raken. Ik ben 8 jaar aan de pil geweest en sinds ik gestopt ben, ben ik zeer regelmatig (26-28 dagen) ongesteld. Mijn eisprong voel ik elke maand tussen dag 12 en 15. Ook gebruik ik ovulatietesten en foliumzuur.
Maar helaas nog steeds niet zwanger.
Wanneer zijn jullie naar de huisarts gegaan? Hebben jullie nog tips voor me?
Of zijn er vrij verkrijbare middeltjes bij drogist of apotheek  die een zwangerschap kunnen versnellen?

Jullie allemaal heel veel succes!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sofie

Hoi Sofie,

Balen als het niet zo snel lukt als dat je hoopt. Ik begrijp de wens heel goed maar zwanger worden kun je nou eenmaal niet afdwingen.

Statisch gezien wordt 80% binnen 1 jaar zwanger. Zo'n 90% binnen 2 jaar. Dit gebeurt dan spontaan.

Vandaar dat wanneer er geen bijzonderheden zijn (waarmee ik bedoel, zeer lange cyclussen of helemaal niet ongi worden, bij mannen een niet ingedaalde teelbalofzo) de meeste huisartsen je pas na 1 jaar doorsturen. En wanneer er bij de gyn niets afwijkends uitkomt, je  vaak pas na 2 jaar proberen met behandelingen mag starten. Dit omdat de kans dat je spontaan zwanger wordt nog steeds heel groot is. Pas als je na 2 jaar proberen nog niet zwanger bent is het afwijkend. Hoewel de ene gyn de andere niet is, en dus sneller zal beginnen met behandelen.

Het is een heel verhaal geworden, maar probeer ook een beetje te genieten van de wens opzich. Je kan eventueel nog ovulatie testen doen en rondom je eisprong om de dag vrijen. Maar dat geeft geen garanties (behandelingen trouwens ook niet!)

Ik hoop dat je er iets mee kunt en dat   jullie kinderwens zonder allerlei medisch ingrijpen vervuld mag worden. (want de gyn is ook geen pretje)

Succes, Belle

Hoi Sofie,

Misschien zou je eens naar je huisarts kunnen gaan en gewoon vertellen dat je een zwangerschapswens heb en dat je al even "bezig" bent. Misschien kan dan alvast het zaad getest worden van je man. Verder weet ik uit eigen ervaring dat je er elke maand een beetje anders over denkt, de ene maand denk je ach het komt allemaal wel en de andere maand ben je wanhopig en denk je dat het nooit goed komt. Ik denk dat dat er allemaal bij hoort en je rustig af moet wachten wat er gebeurd. Ik zou zoiezo na een jaar gestopt te zijn naar je huisarts gaan voor een doorverwijzing en als je man dan al nagekeken is scheelt dat weer, kan je dat wegstrepen zeg maar.
Heel veel succes, hopelijk is het snel raak!!

Groetjes Rosie

Beste Sofie,

Naar de huisarts gaan is zeker een goede optie maar dat is volgens mij niet waar je om vraagt.

Ik heb de tip van een collega gekregen om naar de osteopaat te gaan.  Een osteopaat is iemand die de helende krachten van het lichaam stimuleert met de handen. Dat klinkt zweverig maar dat is het niet. Hij/zij kan bijvoorbeeld je buik "losmaken" en bijvoorbeeld kleine verklevingen  wegkrijgen, waardoor je voortplantingsorganen weer wat makkelijker in de buik liggen. Hij kan goed voelen of er geen andere verstoringen in je buik zitten. Ik weet het ook allemaal niet precies, maar het kan dus helpen!
Die collega van mij  had de tip weer van een ander, die heel snel na een bezoek aan de osteopaat zwanger was. Zij zelf - na 4 1/2 jaar proberen en de nodige miskramen achter de rug hebbend  - was binnen drie maanden zwanger. Ik heb daarop ook een afspraak gemaakt bij de osteopaat. Ook ik was binnen 3 maanden zwanger, zij het dat dit eindigde in een miskraam na 10 weken.
Dus dat is zeker het proberen waard!
Verder heb ik goede dingen gehoord over het homeopathische kruid Agnus Castus (monnikspeper) dat de vruchtbaarheid stimuleert en de hele hormoonhuishouding schijnt te verbeteren. Ik ben net met slikken begonnen, dus ik weet niet wat het met je doet. Maar baat het niet dan schaadt het niet, toch?
Succes!
BEppie4

Terug
Bovenaan