mag ik jullie advies vragen............

Lieve mama's,

ik kom van het najaar 2206 forum, maar lees hier af en toe mee (goede sfeer hier!) Mag ik jullie advies vragen,

wanneer en hoe zijn jullie overgestapt naar 1 middagslaap i.p.v 2. Isis slaapt nu nog 2 keer, maar volgens mij is ze wel aan 1 slaap toe. Hebben jullie dit in stapjesgedaan, of in één keer en de ochtend een beetje rekken, ben benieuwd,

alvast bedankt,

grt Esther (mv Isis, 29-11-2006)

hier slapen we nog 2 x, want 1x is gewoon nog te weinig en dan slaapt ze te kort en is het 's avonds niet grappig meer. Gewoon uitproberen zou ik zo zeggen, een dagje 1x laten slapen en kijken hoe het gaat. zo is het toch met alles?

liefs

Esther mama van Rêve 12-9-2006 en ivv pukje 17-4-2008

Hier ging het vanzelf. In 1x dus: ze was gewoon fit en vrolijk en hield het vol tot na de boterham. Kijk naar je kindje, probeer het uit en je zult zien dat dat het beste werkt.

Wellicht dat ze de ene keer 2x slaapt of dat je haar   's avonds wat eerder op bed moet leggen.... Elk kindje is anders!

Succes ermee
Susan

Hallo Esther,

Als baby sliep Julian natuurlijk wannneer hij moe was, maar al snel liet hij zich niet zomaar meer in zijn bedje leggen (veel te nieuwsgierig, hahaha!).
Hij heeft tot 8 maanden borstvoeding gehad en deed er per voeding ongeveer een uur over. Een groot deel was natuurlijk slapen en sabbelen ipv drinken, maar ik vond het niet erg, we lagen dan samen op de bank en zo kreeg ik ook mijn broodnodige rust.
Toen ik de bv ging afbouwen merkte ik ook dat hij meer behoefte kreeg aan slaapmomenten, maar ja in bed leggen was een drama en de box is geen slaapplaats vind ik, dus wat toen?
Ik weet nog dat mijn moeder me ooit had verteld dat slapen geen probleem was toen ik zelf nog een baby was, als ik mijn buikje maar vol had. Dus heb ik vanaf de 7e maand Julian na de lunch op bed gedaan. In het begin sliep hij niet zo lang, maar op den duur soms wel 4 uur! Nu wordt het weer minder (meestal 2 uur) maar hij slaapt nu sochtends wel wat langer. Ik vind het belangrijk om een strak ritme aan te houden en ik merk dat sinds Julian weet dat hij na de lunch op bed gaat hij daarmee tevreden is. Hij laat zich altijd rustig naar boven brengen en in bed leggen. Zodra hij ligt draait hij zich om met zijn knuffeltje en gaan zijn oogjes al dicht.
Hier dus al heel vroeg 1 x slapen overdag, maar Julian is denk ik wel een uitzondering daarin. Kijk inderdaad naar je kind en probeer zoveel mogelijk hetzelfde ritme vast te houden.

Succes!
Ellen mv Julian

Hoi Esther, wanneer precies weet ik niet meer maar op een gegeven moment wilde Stijn niet meer gaan slapen ’s middags. Toen hebben we zijn ochtend slaap maar laten vallen zodat hij na de lunch naar bed kon. Nu (15mnd) nog wel eens, is ie al om 11 uur moe en redt hij het niet tot na de lunch.

Met Delano ging het eigenlijk vanzelf,dus in één keer.
Hij sliep 's middags steeds korter dus bracht ik hem 's morgens niet meer naar bed.
In het begin kon hij het soms niet volhouden en gaf ik zijn broodje wat eerder en kon hij daarna naar bed.
Nu slaapt hij van 12.45 tot 16.00(moet ik wel wakker maken) en houdt het goed vol in de ochtend.
Gewoon uitproberen wat voor jouw kindje het beste werkt.
Succes!
Groetjes Tanja.

Hier gaat Thom gewoon naar bed als hij moe is, de ene keer is dat 's morgens al snel en dan is hij eind van de middag wel weer moe en de andere keer gaat hij pas na de lunch zijn bed in en dan blijft het bij een slaapje. Wij zitten er dus eigenlijk nog tussenin, volgens mij geeft hij het vanzelf wel aan wanneer hij er aan toe is om op te blijven. Zodra er in de ogen gewreven wordt en/ of gegeeuwd dan leg ik hem in bed.
Groetjes Laura mv Thom (15 mndn)

Terug
Bovenaan