Mag ik jullie wat vragen?

A

Anoniem

Guest
Ten eerste jullie allemaal heel veel geluk toegewenst met jullie zwangerschap!

Mijn vriend (30) en ik (27) zijn al 9 maanden actief bezig om zwanger te raken maar helaas nog niet raak. Ik ben 8 jaar aan de pil geweest en sinds het stoppen cyclussen van 26-28 dagen. Mijn eisprong voel ik op dag 12-15.
Ook gebruik ik ovulatietesten en gebruik ik foliumzuur.
Hebben jullie nog tips voor me? En wanneer zouden jullie naar de huisarts gaan?
Zijn er nog vrij verkrijbare middeltjes bij drogist/apotheek die zgn een zwangerschap kunnen versnellen?
Ik begin langzamerhand echt te denken dat er iets mis is met een van ons....

Danke je wel alvast voor jullie berichten.

GR Sofie

Ik herken je onzekerheid, mijn geduld was op een gegeven moment ook een beetje op.
iedereen was om de klip klap zwanger en waarom wilde t bij bij niet lukken.
Ik heb bij het Kruidvat Tarwekiemoliecapsules gekocht, mijn vrien en ik slikten ze.
T.K. olie cap, schijnen de groei van een eicel te bevorderen en ook de innesteling.
Ik weet niet of het daar aan lag maar ik ben wel die maand zwanger geworden.
Ook at mijn vriend heel veel tomaten, schijnt goed te zijn voor het zaad
Na 7 maanden was het bij ons raak, nog heel erg netjes dus.
En nu is onze dochter alweer 4 maanden.
Succes,
Goetjes Rene, mv Isabel

Ik ben 4 jaar bezig geweest met zwanger worden en geloof me die middeltjes helpen niet. Gewoon zo gezond mogelijk eten zodat je lichaam in shape is (fruit groente vis ed). Ik kan je misschien gerust stellen met het feit dat slechts 50% van de stellen het eerste jaar zwanger wordt, nog eens 30% in het 2e jaar en dan is er de groep die wat hulp nodig heeft zoals ik (ivf).
9 maanden is niet super snel maar absoluut geen reden tot zorgen. Ik ken er genoeg die bv bij 11 maanden zwanger zijn of bij 13. Probeer samen te genieten en als je er in gelooft komt het goed. Wij zijn na ruim een jaar eens gaan informeren bij de huisarts. Als er geen jaar om is verwijzen de meeste huisartsen je ook niet door.
Ik ben 2 keer zwanger geweest en ik kan je vertellen dat het 2 keer was na een zeeeer relaxte vakantie. Ik was niet gestresst ofzo maar dit heeft me zeker geholpen. Er zat 2 jaar tussen beide zwangerschappen en gek genoeg zijn we beide keren vlak voordat ik zwanger werd naar zo'n 5 sterren all inclusive oord gegaan. En dan gewoon niet 1 maar 2 weken gaan en alleen maar bijslapen, lekker eten, boeken lezen en zonnen. Heeeeerlijk!! Dat is dus mijn tip! Hoe rustig je ook bent! Boek een zeeer luie vakantie!!

Succes!
gr.Ing

Hey

Bij ons heeft het ook langer dan een jaar geduurd voor ik zwanger was dat ik dacht zal het dan aan mij liggen.
Ben er na een tijd niet meer zo mee bezig geweest omdat het toch niet lukte.
2 weken geleden was ik steeds zo misselijk dat ik maar weer eens een test heb gedaaan en die was positief moest zeker 3 keer naar de test kijken want ik kon het niet geloven.
Heeft bij ons geholpen om er niet zo veel mee bezig te zijn, als het komt dan komt het.

Veel suc6 met zwanger worden.

Gr Desiree
8 wk

quote: Inge Flausmaus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-02-2007 21:35:51'));

Ik ben 4 jaar bezig geweest met zwanger worden en geloof me die middeltjes helpen niet. Gewoon zo gezond mogelijk eten zodat je lichaam in shape is (fruit groente vis ed). Ik kan je misschien gerust stellen met het feit dat slechts 50% van de stellen het eerste jaar zwanger wordt, nog eens 30% in het 2e jaar en dan is er de groep die wat hulp nodig heeft zoals ik (ivf).
9 maanden is niet super snel maar absoluut geen reden tot zorgen. Ik ken er genoeg die bv bij 11 maanden zwanger zijn of bij 13. Probeer samen te genieten en als je er in gelooft komt het goed. Wij zijn na ruim een jaar eens gaan informeren bij de huisarts. Als er geen jaar om is verwijzen de meeste huisartsen je ook niet door.
Ik ben 2 keer zwanger geweest en ik kan je vertellen dat het 2 keer was na een zeeeer relaxte vakantie. Ik was niet gestresst ofzo maar dit heeft me zeker geholpen. Er zat 2 jaar tussen beide zwangerschappen en gek genoeg zijn we beide keren vlak voordat ik zwanger werd naar zo'n 5 sterren all inclusive oord gegaan. En dan gewoon niet 1 maar 2 weken gaan en alleen maar bijslapen, lekker eten, boeken lezen en zonnen. Heeeeerlijk!! Dat is dus mijn tip! Hoe rustig je ook bent! Boek een zeeer luie vakantie!!

Succes!
gr.Ing

Helemaal mee eens! Wij hebben precies  2 jaar 'geklust' voor het zover was. Heb alleen uitgezocht wanneer mijn eisprong ongeveer was en verder niets.
Toen we heerlijk 3 weken op vakantie waren en nergens aan dachten bleek ik ineens zwanger te zijn!

Een tip :   Er zijn geen middeltjes voor enzovoorts... maar een tip is, en ja... dat klinkt heel cliche,.. maar een tip is om er niet zo heel erg mee bezig te zijn, dat kan altijd nog als het echt niet blijkt het lukken.. Wij zijn ook meer als 8 maanden bezig geweest, en toen opeens, was ik zwanger. Echt ongelovelijk op zo'n moment, omdat je er helemaal niet meer mee bezig bent.
Ik deed in de eerste maanden ook ovulatietesten en iedere maand kochten we wel een aantal zwangerschapstesten..
mensen bleven maar zeggen dat ik er niet zo mee bezig moest zijn.. en om me heen werden allerlei mensen zwanger! Erg frustrerend op het laatst..
Maar, toch hadden de mensen die op dat moment zeiden dat ik er niet zo mee bezig moest zijn.. gelijk.    

Dus.. echt een tip.. niet zo op fixeren, en dan komt het zeker goed.
Gemiddeld zijn mensen echt zo'n jaar a anderhalf jaar bezig..

Lfs,
Janet

20 weken en 6 dagen

Terug
Bovenaan