Mag ik koemelk geven aan mijn 13 maanden oud baby??

<p>Hallo, Ik heb een kind van 13 maanden. Soms wil ik dat ik graag wat koemelk aan haar geven. Is het gevaarlijk om mijn kind koe milk te geven? Als het niet gevaarlijk is dan hoeveel mag ik per dag geven? Graag jullie tips??</p>

Dat mag zeker. Vanaf 1 jaar hoeven ze zelfs helemaal geen flesvoeding meer!! Je kunt nu volledig overstappen op koemelk (evt. beerje warm maken als je kindje het koud niet lekker vindt) Waarom zou het gevaarlijk zijn???
3x per dag ongeveer 120cc koemelk is voldoende (ontbijt, lunch, voor het slapen gaan) naast de vaste voeding.

Ja hoor, dat mag :)
Vanochtend bij cb geweest voor prikjes en toen vertelden ze dat we over mochten stappen op halfvolle melk. Mijn dochter wordt over 2 weken 1 jaar. 

Ze mogen ongeveer 300 ml per dag. En dat is dan ook incl yoghurt na het eten. Daarnaast water/diksap/thee geven. Ik geef m'n dochtertje van 13.5 maand sochtends 200 ml pap, smiddags een bekertje melk en na het eten een beetje yoghurt/vla. Hier vond ze het vanaf het begin al lekker dus dat scheelde. 

Bedankt voor de reacties. Ik heb naar consultatie bureau gebeld voor de advies ze zei dat je mag niet koemelk geven aan je dochtet. Vandaar begon ik met flesvoeding.

Terug
Bovenaan