mag ik me even voorstellen

Hoi allemaal,
Mijn naam is miranda, ben 37 en heb een heerlijke dochter van ruim 9 maanden.
Gister was ik op het cb en daar werd mij aangeraden om haar er snachts niet meer uit te halen voor nog een borstvoeding omdat ze nu al zou weten dat als ze zich meldt dat ze er uit mag.
Nu heb ik echt wel het idee dat ze dan honger heeft omdat ze best veel drinkt en zou ik het wel heel zielig vinden als ik haar laat huilen met honger.
Ze gaat nu om 19 uur naar bed en komt dan rond 01 uur en rond 05 uur.
Ik kan haar er ook weer uit halen om 23 en kijken hoe dat gaat en evt pap geven ipv alleen maar melk.
Wie heeft hier ervaring mee???
Ik hoor het graag

groetjes miranda
 


Moeder instinkt is altijd het beste !!!
Het CB leeft volgens het boekje en niet volgens jouw kind. Nooit je kind laten huilen zeker niet voor honger  en altijd naar je eigen gevoel luisteren. Mocht je er zelf aan toe zijn of vinden dat ze de nacht moet gaan door slapen moet dat je eigen keuze zijn.
Als je zover bent kun je het eventueel langzaam afbouwen. B.V. een aantal dagen een half uurtje eerder beginnen met de nacht voeding en als dat goed gaat weer een half uurtje eerder voor een aantal dagen tot je uiteindelijk op de gewenste tijd uitkomt.

Nogmaals het CB geeft alleen advies maar de gene die het allerbeste weet wat je dochter nodig heeft en hoe ze is ben JIJ !!!
 
Veel succes


 
Hoi,
Helemaal met voorgaande schrijfster eens. Doe het gewoon zo zoals jij en je dochtertje fijn vinden. Mijn ervaring is dat het ene kind met 6 weken al geen nachtvoeding meer nodig heeft, terwijl de ander tot 1 jaar blijft komen. Bij mijn kinderen ging die voeding er altijd uit eigen beweging af. Kindje gaf het altijd gewoon zelf aan.
Ivy
 
Hoi,

Wat leuk, hoe meer mensen hoe beter, toch!
Je moet idd op je eigen gevoel en je dochtertje afgaan, maar dat wil niet zeggen dat je niet kunt proberen de nachtvoeding af te bouwen, want nog 2x met 9mnd is wel veel, misschien is het ook een beetje gewenning,  je kunt proberen de borst maar heel kort aan te bieden, bijv max 5min en dat afbouwen, je zou ook je man een aantal nachten kunnen laten gaan en haar speentje aanbieden(als ze dat heeft).
Als jij het echt zat bent, zul je even moeten doorzetten, maar heb jij er geen moeite mee dan is het ook niet erg!

Gr MJ
 
Hai, ik word altijd een beetje moe van de goedbedoelde adviezen van het cb.....
Borstvoeding is erg natuurlijk en een kind weet dat zelf als de beste te reguleren. Vaak hebben wij als moeders er meer problemen mee dat we er 's nachts uit moeten. En moet een kind snel snel in 'ons' schema. Hoewel ik natuurlijk best snap dat je wel 's een nachtje wil doorslapen.
Ik vind dat je zelf moet kiezen wat voor jou en je dochter het beste voelt.

Leah is tot 12 maanden 's nachts voor een voeding gekomen. Die had ze echt nodig. In het begin was ik druk bezig met de klok, schema's enz enz, wat een stress, zeg. Op een gegeven moment alles losgelaten, heerlijk! Gewoon gevoed (soms was dat wel 4x per nacht, maar het hielp dat ik me er niet meer druk om maakte) op verzoek. Rond een jaar heeft Leah zelf besloten dat het tijd was om door te slapen. Ik kijk terug op een weliswaar vermoeiende maar o zo waardevolle periode mét nachtvoedingen.



 
Hoi,

Wat leuk, hoe meer mensen hoe beter, toch!
Je moet idd op je eigen gevoel en je dochtertje afgaan, maar dat wil niet zeggen dat je niet kunt proberen de nachtvoeding af te bouwen, want nog 2x met 9mnd is wel veel, misschien is het ook een beetje gewenning,  je kunt proberen de borst maar heel kort aan te bieden, bijv max 5min en dat afbouwen, je zou ook je man een aantal nachten kunnen laten gaan en haar speentje aanbieden(als ze dat heeft).
Als jij het echt zat bent, zul je even moeten doorzetten, maar heb jij er geen moeite mee dan is het ook niet erg!

Gr MJ  Hoi,

ik ben het hiermee ook eens al hoewel ik ook denk dat baby's het zelf aangeven wanneer ze wel of geen borst meer willen. Maar op zich zou snachts doorspalen voor jou niet verkeerd zijn en ze is nu op een leeftijd dat ze overdag genoeg te eten kan krijgen en snachts kan doorslapen. Misschien kun je inderdaad om 23.00 uur haar eruit halen en dan kijken wanneer ze komt. Dan sla je er hopelijk al 1 voeding over.
Bij mij werkt kort aan de borst doen niet. Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar als daniel bij mij drinkt dan krijg ik een toeschitreflex en dan vullen mijn borsten zich ineens met een hele voeding en ja als ik dan maar 5 min. aan de borst ga leggen krijg ik natuurlijk ontzettend veel problemen want dan hou ik teveel melk in mijn borsten, dus dat werkt niet bij mij. Eerder tijden verleggen dan.

succes , maar doe wat je zelf het prettigst lijkt.

gr, bianca
 
bedankt voor jullie adviezen!
ik vind het geen probleem om er uit te moeten maar een nachtje doorhalen is natuurlijk ook best fijn, haha.
Ik heb nu de bambix avond pap gehaald, we hebben haar er nu 2 nachtjes om half 23 uitgehaald en een beetje pap gegeven, daarna nog even lekker gedronken en beide nachten geslapen tot 7 uur!
hier gaan we dus nog even mee door en dan heel langzaam de tijd iets naar voren halen, denk ik zo.
fijn om te weten dat ik niet de enige ben!

groetjes, Miranda
 
Terug
Bovenaan