Mag je als je ontsluiting hebt nog sex hebben?????

Hallo Allemaal,

Ben nu 40+4 weken zwanger en heb inmiddels na wat weeën te hebben gehad 3 cm ontsluiting.
Nou ben ik het een beetje beu allemaal en hoorde dat sex hebben de bevalling wel eens op gang zou kunnen brengen omdat er in sperma een bepaald hormoon zit die het laatste zetje wel een zou kunnen geven.
Zo gezegd zo gedaan....
Alleen heb ik nu een ontzettende vervelende pijn onder. Het is net of ik blaasontsteking heb. In mijn urine waren geen sporen van een ontsteking te zien ( gelukkig ).
Mijn vraag is mag je eigenlijk wel sex hebben als je al ontsluiting hebt?
Mijn vliezen zijn nog gewoon in takt.
Wat zou de pijn kunnen veroorzaken??

Groetjes Mootje

Zolang je vliezen intact zijn mag je sex hebben. Er is dan geen open verbinding met de baarmoeder. Mochten ze wel gebroken zijn is de kans op infecties te groot.

De pijn zou kunnen komen doordat het kindje nu wel heel erg op de onderkant/uitgang drukt.

Succes met de laatste loodjes!

groetjes,
Marije

Ik wordt een beetje ongerust van je berichtje.
44 weken zwanger lijkt me niet goed. Normaal laten ze je niet langer dan 2 weken overtijd lopen en dan gaan ze het halen.
Als je babytje er langer in blijft dan kan het zijn dat hij geen voeding meer van jou krijgt en dat hij z'n eigen reserves gebruikt. Dan is er een kans dat hij uitdroogt...
Ik wil je niet bang maken maar een nichtje van mij heeft dit meegemaakt, zij was toen 3 weken overtijd. Gelukkig is het allemaal goed gegaan bij haar maar haar zoontje had niet langer moeten blijven zitten. Ze kwam toevallig na 3 weken eens bij een andere gyn en die heeft de kleine direct

Terug
Bovenaan