Mag je bij de flesvoeding ( laaste voor de nacht) wat rijstebloem indoen?Wie weet dit?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal.

Mijn dochter drinkt voor het naar bed gaan maar de helft van de fles (+- 70 cc).
Eerst doen we Eva in het badje en dan heeft ze veel honger, maar dan valt ze in slaap of hoeft niet meer. Maar dan meld ze zich wel al rond 4 uur!!
Eva is 9 weken te vroeg geboren ( uitgeteld op 12 sept en ze is 12 juli geboren).
Wie heeft nog meer tips over het badje en dat ze toch voor de nacht wat meer tot zich neemt??
Groetjes Linda

Hoi Linda,

Is het misschien een idee om je kleine meid eerst een flesje te even en daarna een badje? Zoals ik nu lees valt ze in slaap van het badje. Misschien dat ze dan wel de hele fles leeg drinkt en dat ze uiteindelijk langer slaapt.

Gr. Joyce

Volgens mij kan je je kindje gewoon rijstebloem in de fles geven (wel langzaam opbouwen om te kijken of ze erop 'reageerd'), dit mag nml vanaf 4 mnd.
Het bevat geen gluten / zout / suiker enz en is licht verteerbaar, dus veroorzaakt zelden darmkrampjes. Wij gebruiken het zelf ook in de laatste fles en het bevalt ons prima.

Hoi Linda,

wij hebben in die periode ook rijstebloem aan de fles toegevoegd. Van het cb kregen we toen wel het advies zuinig aan te doen, want dit zijn wel extra calorieën.
Ik zou ook eerst de fles geven, even een kwartierte wachten en dan in bad doen (anders kan ze gaan spugen).

Groetjes, Marijon

Hallo Allemaal.

Bedankt voor jullie adviezen.
Kan die rijstebloem dan geen opgezet buikje veroorzaken, omdat namelijk Eva in het ziekenhuis niet tegen de fortefiere kon wat ze extra bij de moedermelk deden. Dit was
namelijk voor extra grammetjes bij te komen.
Nu gebruiken we dat niet meer en alles gaat goed.
Groetjes Linda

Terug
Bovenaan