Mag je borst en flesvoeding geven?

Hee meiden.

Ik geef borstvoeding, maar ik denk zelf dat ik te weinig heb, waar door ik mijn dochter net flesvoeding heb gegeven.
Mag je flesvoeding gven, terwijl ik ook af en toe nog de borst geef??
En mag je zo over stappen op flesvoeding, dus dat je zo opeens stopt met borstvoeding??

Ik hoop snel op reacties.

Groetjes Mama van Joëlla.

Je kan borst en flesvoeding zonder problemen combineren. Houdt er alleen wel rekening mee dat een flesje makkelijker drinkt dan de borst. Als je kindje niet goed drinkt aan de borst (verkeerde drink techniek) kan dat alleen maar lastiger worden. Als je kindje wel goed drinkt dan is het geen probleem.

Je kan echter niet zomaar stoppen met BV. Voor je kindje maakt het niets uit, maar voor jou wel. Als je in een keer stopt gaat de melk ophopen met alle gevolgen van dien. VAnuit het Consultatiebureau raden ze aan elke drie dagen een bv te vervangen voor een flesje, ik heb het zelf elke twee dagen gedaan omdat ik niet al te veel melk had. Je begint vaak met de bv van bijv. 11 uur te vervangen voor een flesje, dan de middagvoeding, de vroege avond voeding, de late avond voeding, de vroege ochtendvoeding en als laatste de nachtvoeding. Hier kan je natuurlijk wel wat in varieren.

Annemieke

hoi
herkenbaar verhaal..
die vraag spookt ook door mijn hoofd haha
ik wil nameijk ook de bv afbouwen
ik heb wel heel veel voeding maar ik heb het idee dat er   niet genoeg voedingstoffen inzitten. omdat mijn dochtertje heel vaak wil eten, en dan overstroomt zeg maar, maar niet vol is omdat ze steeds door wil drinken
ik kolf nu af
en geef af en toe een flesje gewone voeding en daar reageert ze heel goed op...
ik ga maandag het cb bellen en ff vragen wat een goede methode is
maar ja het cb wil vast graag dat ik door ga met bv.
maar ik denk dat je moet doen wat je zelf hetbeste vind, en waar jij en je baby zich het prettigste bij voelen

Goedemorgen!

Ook ik ben begonnen met flesvoeding te introduceren.

Ik geef wel genoeg borstvoeding (kleintje was in 10 dagen 600 gram
gegroeit!). Maar Evi komt zeer regelmatig om lekker te drinken en dit
is bijna niet meer bij te benen.

Ik heb een schema waarbij het advies is op dag 1 borstvoeding te vervangen door een fles, dag 2 2 flesjes ipv borst enzovoort...

Inderdaad, borsten zijn dan wel vol met melk maar met massage
(bijvoorbeeld onder de douche, anders zo een rotzooitje..) masseer ik
de stuwing weg. Kraamhulp adviseerde de stuwing langzaam naar je tepel
te masseren en het helpt best.

Met de dagen zal de productie wel wat minder worden.

Kleintje is ook supertevreden en lijkt zelfs minder last van krampjes te hebben...!

Succes ermee, ik ben er blij mee! Kleine heeft meer rust tussen
voedingen in en mams kan met de tijd weer eens een drankje drinken of
iets eten wat anders krampjes zou kunnen veroorzaken.

Groet

Danielle

ik kan zonder pardon zeggen JA je mag het cobineren,geen probleem. maar denk er wel om de fles drinkt makkelijker dan de borst. ga je daar niet in verkijken. maar euh zo maar overstappen dat hebben ze op het cb liever niet maar ik heb het wel gedaan. ik trok het niet meer. en het heeft ff geduurt maar het is gelukt en nu drinkt hij voledig uit de fles. het nadeel gewoon van alles is dat je kleine ff van slag is en het ff duurt met de ontlasting

Terug
Bovenaan