mag je bowlen tijdens je zwangerschap?

Hallo aanstaande moeders!

Ik ga altijd 1x per maand met een groepje bowlen. Dat is nu dus ook, alleen weet ik nu dat ik ong 7 weken zwanger ben, weet iemand of je dan nog wel mag bowlen?

De 1 zegt van niet, je zou te veel kracht moeten zetten en dat is juist niet goed in het begin
De ander zegt van wel, als je bal maar niet te zwaar is.

Ik weet het niet meer. In de groep waarmee ik ga bowlen wil ik het nog niet zeggen. Daar zitten zel vrouwen die al een kindje hebben, DILEMMA!

Wie weet hèt antwoord?

Groetjes Miranda

Hoi,

Ik zou gewoon lekker blijven bowlen, meestal de sport die je voor de zwangerschap deed kun je gerust blijven doen tot je   jezelf er nog lekker bij voelt.Ik rij zelf paard en ben nu zwanger van mijn derde en heb ook bij mijn vorige zwangerschappen gewoon doorgereden tot het niet meer lekker voelde, bijna tot het einde niet meer zo intensief maar toch beweging kan geen kwaad.

hoi,

natuurlijk mag je blijven bowlen, zou toch van de zotte zijn als zwangere dat niet mogen.
je moet zelf aankijken hoe dat voelt , maar je zal merken dat je er niks van merkt hahah
pas later in je zw.schap kan het verveleder worden, dan gaat je buik in de weg zitten en het voorover buigen is dan niet lekker voor je rug.

voorlopig dus lekker blijven doen wat je altijd al deed.
veel plezier.

gr. bambi

Ja hoor, dat heb ik zelf ook gedaan. Laatste keer was zo rond de 18e week. Ik merkte alleen wel dat ik sneller last kreeg van mn rug en ook heb ik wel de lichtere ballen genomen. Maar op zich geen problemen mee gehad hoor.

Gr. Peet

Ik heb in de achtbaan gezeten met een paar weken zwangerschap (dat mag zelfs tot je buik in de weg gaat zitten) dan lijkt bowlen me braaf genoeg :p

Alleen op je rug en houding goed letten (het is kwalijker daarvoor als je baby) omdat alles weker word e.d. kan dat pijnlijk zijn..

Ik heb nog gebowld toen ik 33 weken zwanger was! Oke, soepel was anders en je voelt je rug eerder, maar verder kan het weinig kwaad hoor..
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Hai,

Ik snap je twijfel wel hoor. Niet rekken en strekken zeggen ze altijd die eerste weken. Ik ken zelfs iemand die van de arts even niks uit de bovenste keukenkastjes mocht pakken. Maargoed echt veel verstand heb ik er ook niet van. Doe wat goed voelt voor jou zou ik zeggen!

gr.Ing

Ik heb tot mijn 8e maand gebowled en daarna zat mijn buik een beetje in de weg! Oeps! Mijn grootste advies is luisteren naar je lichaam. Maar voor nu kan het nog volop hoor!

Terug
Bovenaan