mag je een baby van 5,5 week wel rijstebloem door de laatste voeding doen?

ik vroeg me af of je wel rijstebloem door de voeding mag doen.
dan de laatste fles voor de nacht.
onze kleine is zo onrustig s'nachts dat ik misschien dan wel hoop als dat er door heen mag dat hij wat beter slaapt.
hij krijgt ook al voeding voor hongerige baby's en hij heeft goed luiers vol.
dus geen verstoppingen van deze voeding.
onze zoon is nog maar 5,5 week dus misschien is het nog een beetje te vroeg voor de nutrix.
dat  is toch rijstebloem?
hij krijgt 6 flessen van 135 meer hebben we hem wel eens gegeven maar dat kan hij nog niet op.
help?!

taz
 
Hoi Taz,

Ik heb een paar dagen terug zo ongeveer dezelfde vraag gesteld voor mijn zoontje van 9 weken. De titel van het onderwerp is 'rijstebloem'. De meesten adviseerden mij nog te wachten. Officieel mogen kinderen pas vanaf 4 maanden rijstebloem door hun flesje. Dus ik heb besloten om nog maar even te wachten. En weet je wat er nu gebeurt... hij begint nu redelijk door te slapen. MEestal moet ik nu een keer een speentje in zijn mond stoppen en dan slaapt hij tot 5.30 uur! Maar dat is pas sinds drie dagen, dus ik hou nog even een slag om de arm, daarvoor was hij ook erg onrustig snachts. Zo zie je maar, het komt echt vanzelf!
Succes en sterkte met de nachten!
groetjes,
Rebekka
 
Hoi Taz,

Voor rijstebloem is het nog beetje te vroeg, maar je kan wel Nutriton proberen. Nutriton mag je wel al voor hele jonge baby's gebruiken. Mijn zoontje is nu 8 weken en heeft reflux, door nutriton (kinderarts adviseerde het) wordt de voeding dikker (zonder extra calorien). Mijn zoontje krijgt ook voeding voor hongerige baby's.

Hoop dat je er wat aan hebt..

groetjes,

Jacqueline
 
Hoi Taz,
ik zou het inderdaad echt niet doen. Doorslapen en rustig slapen gaan ze echt wel doen, ik weet het vergt wat geduld. Jamey sliep zo vanaf een week of 8 echt lekker rustig door. Hij   heeft een half jaar in z;n bedje naast ons geslapen dus het speentje was zo weer teruggestopt.
Ons consultatiebureau heeft me echt op het hart gedrukt pas bij 6 maanden rijstebloem te geven. En zoals in het andere bericht als gezegd, het garandeert echt niet dat ze beter / langer gaan slapen.
Je vergeeft jezelf nooit als je het toch doet en hij krijgt een allergie of darmproblemen... Jamey heeft overigens ook (nu nog steeds) Nutriton (Johannesbroodpitmeel) door z'n voeding. Wel even experimenteren met een wat grotere speen want de voeding wordt dikker.
Succes ermee!
Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
hoi Taz,

Ik heb geen ervaring met flesvoeding, maar weet wel dat je het doorslapen niet kunt afdwingen!
Ben in feb. bevallen van ons 3e kindje en gelukkig sliep ze na een week of 9 door.
Maar volgens mij heeft dit niets met voeding te maken hoor!
Valt me vaker op op het forum, dat iedereen wanhopig naar methodes zoekt om je kindje door te laten slapen.
Ze zijn nog zo klein!
Het komt allemaal vanzelf.

Ik laat mijn kindje zelf haar ritme bepalen, en dat werkt voor ons allemaal het beste.

Succes ermee,

groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan