Mag je Fetakaas eten???

Hoi hoi,

Ja, het is van gepasteuriseerde melk gemaakt. Hier in Nederland verkopen ze ook bijna geen kaas van rauwe melk, alleen in echte speciaalzaken.

Groetjes Joyce

hallo ellen

ik heb van horen zegge dat het beter is dat je fetakaas laat staan
dus ja of het nou zo is of niet
ik neem het risico niet dan maar een paar maanden niet
we mogen nog genoeg andere dingen
maar ja iedereen denk anders natuurlijk
veel succes verder

groetjes sonja 30+2

hoi ellen,

je mag in principe best feta eten, want het is niet van rauwe melk gemaakt, maar eet er niet te veel van want het is wel een erg zoute kaas en dat is ook weer slecht voor je. pffff wat mogen we veel niet he!!! haha. maar ik ben er ook gek op en eet het dus ook af en toe, kan geen kwaad hoor!!!

eet smakelijk

groetjes sandra

Ik heb nog geen enkele keer feta-kaas gezien die van rauwe melk gemaakt is, maar altijd van gepasteuriseerde kaas, dus die mag je gewoon eten.
Toch lees ik voor de zekerheid altijd eerst in de winkel op de verpakking wat er in zit voor ik het koop.

Overigens hebben ze bij ons in de supermarkt (C1000) ook wel kaasjes van rauwe melk en dus niet alleen in speciaalzaken. Kijk dus wel uit wat je koop, lees gewoon eerst de verpakking of (als je niet voorverpakte kaasjes koopt) vraag ernaar in de winkel. Als je het niet zeker weet zou ik het niet eten.
Ik ben vorige maand op vakantie geweest in Frankrijk (in de camambert-streek) en daar moet je zeker wel goed uitkijken wat je koopt. De èchte camambert mag je niet eten (die is van rauwe melk), maar de fabriekskaasjes (van gepasteuriseerde melk) zijn geen probleem en die zijn daar ook ruim verkrijgbaar in de supermarkt.

Karin (26w+3d)

Ik kocht altijd van die bakjes in de supermarkt met olijven en fetakaas...maar volgens de vk kan ik die beter nu niet nemen omdat er niet op vermeld staat wat voor kaas het is....dus het zekere voor het onzekere nemen zeg maar....

Groetjes Gea

als het van rauwe melk is gemaakt MOET het erop staan dit is verplicht!!!!, als er dus niets op staat is het dus ook niet zo. ik eet gewoon feta hoor.

gr sandra
5 wk 5 dg

Je mag gewoon feta eten , mits deze van gepasteuriseerde melk gemaakt is , dit moet dan op de verpakking staan!
Een van de eerste reakties staat dat er bijna geen ongepasteuriseerde kaas in Nederland te koop is , echter ben ik erachter gekomen dat het nog best vaak voorkomt als je dus opzoek bent naar feta , mozzarella , geiten of schapen kaas.
Bij gewone normale kazen is het bijna altijd gepasteuriseerd.
Staat het niet op de verpakking kun je er meestal vanuit gaan dat het niet van gepasteuriseerde melk gemaakt is.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan