mag je kindje meer drinken dan aanbevolen is..

hoi hoi

onze sophie is nu 3 weken ( wat gaat dat snel) en weegt ongeveer 3500 gram..

we hebben bij het cb te horen gekregen dat we har nu zelf mogen laten komen..ipv standaard om de 3 uur te voeden..

nu komt ze vaak om de 4 uur uit haar zelf...

maar de laatste dagen wilt ze af en toe meer drinken...nu ongeveer 110- 120cc per keer

dit geven we haar dan ook , anders houdt ze niet op met huilen en is ze ontroostbaar..

daar en tegen drinkt ze soms ook   70 cc of 80cc.. dus het wisselt.

mi kan het geen kwaad, want ze drink gemiddeld 6 voedingen per dag

wat denken jullie?

liefs tobi

Hoi,

Je kindje geeft zelf al heel goed aan wat ze nodig heeft. De hoeveelheid van het CB is slechts een richtlijn. Als de kleine teveel heeft binnengekregen wordt het vanzelf weer uitgespuugd, en bij honger zal de kleine huilen en inderdaad voor de groei wat extra's soms nodig hebben ( vooral na een lang slaapje). Zelf ben ik moeder van drie kids, en bij de derde ( nu 6 weken oud ) geef ik ook borstvoeding.. Ik zie dus niet hoeveel Yanniek drinkt, en zijn drinkpatroon is ook heel onregelmatig. Eigenlijk net als bij onszelf... de ene keer hebben wij ook meer eetlust dan de andere keer, en bij warm weer drinken we ook wat meer dan anders.

Veel succes ermee, en maak je maar niet teveel zorgen over de voeding... Komt zeker inorde.

Groetjes,
Tamara

hoi Tobi,

Ik heb geen idee hoeveel ze mag drinken. Ik geef nl borstvoeding. Het enige wat ik wel merk is dat Maarten de laatste dagen ook meer vraagt. Ik denk ook dat het met het warme weer te maken heeft. Klinkt me ook wel logisch, met warm weer heb ik ook meer dorst...

groetjes Pauline

Hoi,

De richtlijn is om per dag 150 tot 180 ml voeding per kg lichaamsgewicht te geven. Dat zou voor jouw kindje dus tussen de 525 en 630 ml per dag zijn. Zo te zien zit je daar nu al wel op of boven, maar met dit warmere weer is dat denk ik ook niet zo gek. Wat je ook zou kunnen doen is tussendoor wat water geven met dit warme weer, maar niet iedere baby reageert daar goed op; die willen dan gelijk meer meer meer ;) en dan drinken ze hun flesje weer niet leeg...
Als je toch een beetje twijfelt bel je het cb even...alhoewel ze daar ook telkens wat anders zeggen ;(

De hoeveelheid die het CB geeft, is een richtlijn. Sommige kindjes drinken minder, andere kindjes willen weer meer. En zolang ze lekker plassen en poepen en netjes groeien, is dat prima. Als je kindje meer honger lijkt te hebben, mag je dus best wat meer voeding geven. Aan kunstvoeding is wel een maximum van 1 liter (1000 cc) per dag, omdat anders de niertjes te zwaar belast worden. Maar daar zit je nog lang niet aan, toch?

Ach jee,

Dit heeft mij nog nooit iemand verteld.... Ik heb het afgelopen woendag nog met het CB over gehad??

Justin drink nu al zo'n 200 cc 5 á 6 voedingen per dag. Flesvoedingen van Nutrilon dan he.
Maar ik wist niet dat het slecht was voor Justin zijn niertjes.
Hoe moet ik anders zijn honger stillen????
Hij is nu 9 weken en is 58 cm en +5 kilo

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan