mag je nou wel of niet strepsils???

HOi allemaal

heb beetje keelpijn dus heb de dokter gebelt en kreeg de assistente aan de lijn

ik vroeg wat ik mog nemen tegen keelpijn zei had het over parasetamol en veel koud drinken ik vroeg mag ik ook strepsils ze zei jah dat mag dus ik heb strepsils gehaald maar nu lees ik op internet weer veel verschillende dingen over strepsils de ene zegt tis niet bewezen of het niet schadelijk is de andere zegt kan ongeboren kind schade toebrengen ik weet het nu niet meer wat moet ik geloven?? iemand ervaring die gewoon strepsils nam zonder moeite de assistente zal het tog wel goed hebben neem ik aan gr jay_jm

Wat zegt de bijsluiter? Dat vind ik belangrijker dan wat er allemaal op internet te vinden is.

Ik persoonlijk neem nooit iets in tijdens mijn zwangerschappen, ook geen paracetamol. Ik lijd aan chronische nekpijnen en hoofdpijnen als gevolg van 2 auto-ongelukken en heb vannacht nog uren wakker gelegen van de pijn. Het is me veel waard om alles te doen om een gezond kindje ter wereld te brengen.

Tegen keelpijn help sabbelen op een snoepje ook!

Ingeborg

Hoi,

je kunt ook de apotheek even bellen, maar ik zou naar de winkel gaan en 30 dozen waterijs kopen.
Ik ben ook iemand die liever wakker ligt van de pijn, dan dat ik iets inneem waar ik niet van weet of het kwaad kan..
Ik heb bv magnesium tabletten en pilletjes voor mn bloedarmoede gekregen via mijn gyne, maar toch voel ik me "schuldig" dat ik iets inneem...

Succes en gewoon even bellen en de ha zelf aan de lijn willen...

Groetjes Valerie

hoi nou in de bijsluiter staat letterlijk

de veiligheid van strepsils tijdens de zwangerschap is niet vastgesteld, maar het product word niet geacht enig risico in te houden

dus jah kweet niet gr jay_jm

Haai,

ik zou toch even de apotheek of je ha  bellen, en als je het niet vertrouwd neem ze dan niet...ik weet niet hoe ver je bent, maar vooral in het eerste trimester kunnen medecijnen veel kwaad aanrichten...

Groetjes Valerie

Hoi Jay_jm,

Ik heb een aantal weken geleden ook last van keelpijn gehad en de apotheek gebeld met de vraag of dat ik strepsils of hibitane zou mogen nemen. De apothekersassistente raadde het af omdat er geen bewijzen zijn dat het wel of niet schadelijk is voor de baby. Wat zij als tip gaf is veel drinken en op een zuurtje/snoepje sabbelen, volgens haar hebben strepsils en hibitane hetzelfde effect. En idd het heeft me goed geholpen. Ik koop na de zwangerschap dus ook geen strepsils of hibitane meer maar gewoon een zak zuurtjes, is nog goedkoper ook .
Succes en hopelijk ben je snel van je keelpijn af.

groetjes Anja
26 weken

Terug
Bovenaan