Mag je onder de zonnebank als je zwanger bent?

Hallo dames.

Ik had een vraagje namens een goede vriendin van mij.
Zij is er net achter gekomen, dat ze zwanger is, zij zelf denkt nu ongeveer 4/5 weken.
Ze gaat onder de zonnebank, maar durft nu niet meer, omdat ze bang is, dat het vruchtje dan als een miskraam naar buiten komt.
Is ze nu terecht ongerust, of moet dat de eerste maanden niets uitmaken.
Ze gaat om de dag 20 minuten onder de zonnebank met extra gezichtsbruiner.
Ze heeft namelijk een zonnebbankkuurtje cadeau gekregen.

Weten jullie iets?

Alvast bedankt

Groetjes Myra37

Hoi,

Het is verstandig om haar buik even af te schermen met bv een dikke handdoek vanwege de ultraviolette straling (die is voor iedereen slecht). Dat het  de eerste weken niets uitmaakt is een beetje de omgekeerde wereld. Juist de eerste weken zijn het kwetsbaarst. Opassen dus. De hoofdreden waarom zonnebanken tijden een zwangerschap wordt afgeraden is omdat de combinatie van hormonen en zonlicht kunnen zorgen voor lelijke pigmentvlekken die niet zomaar meer weggaan.

gr.inge

hoi,

Ik zou maar oppassen als ik haar was.
Ik heb 2 vlekken overgehouden op mijn rug omdat ik tijdens mijn zwangerschap iets te lang in de zon heb gezeten. Of ze nog weg gaan ik betwijfel het dus als ik haar was dan zou ik stoppen en dat kuurtje kun je wel laten verlengen.

Gr Alies

He meiden, bedankt voor de info, en ik zal het haar vanavond doorgeven, want dan komt ze bij mij op de koffie.
En wat ze met deze raad doet, moet ze zelf weten, dan heb ik het haar in ieder geval vertelt.

Groetjes Myra (zelf wachtende in de laatste wachtweek middels 4de IUI, 14 februari zwangerschapstest).

Terug
Bovenaan