Mag je onder een zonne hemel als je 13 weken zwanger bent???

A

Anoniem

Guest
Hallo ik heb pas een zonnehemel gekocht maar nou is mijn vraag mag je wel onder een zonnehemel??

Is dat niet schadelijk voor je kindje???

Wie kan mijn helpen aan wat info??

groetjes

Hoi mamma Marian,

Zonnebaden  in welk opzicht dan ook  is niet direct  slecht voor je kindje. Het is alleen zo dat je zelf last kunt krijgen van een "zwangerschapsmasker" (bruine pigmentvlekken voornamelijk in het gezicht) wat erg hardnekkig kan zijn en dus ook heel lastig weer verdwijnt.

Daarom wordt aangeraden zo min mogelijk in de zon / hoogtezon te liggen om zo een zwangerschapsmasker  minimale kans te geven.

Ik ben ook het type  dat graag  een mooi kleurtje heeft.  Als ik mezelf nu in de spiegel zie... een witte melkfles met een dikke buik. Maargoed, liever wit dan bruine vlekken in mijn gezicht wat er helemaal niet uitziet !

Een fijne en voorspoedige zwangerschap !

Groetjes, Yasmina (32w4d)

In april ga ik trouwen en heb ook een zonnebank, dus dacht lekker kleurtje opdoen. Maar doe het toch maar niet voor de zekerheid.

Nu zie je steeds die reclame van Dove: een soort bodylotion waardoor je langzamerhand een beetje een kleurtje krijgt. Heeft iemand daar ervaring mee? Ben bang dat je geel wordt ofzo. Anders zou dat wel een mooie optie zijn voor een beetje een kleurtje.

Hoi mama Marian,

Ik zat met dezelfde vraag als jij en heb hier uitvoerig met mijn verloskundige over gesproken.
Zij vertelde mij het volgende , je mag als je zwanger bent gewoon onder de zonnebank wat zij wel aanraadde was om eerst 10 minuutjes te gaan liggen en dan te kijken of je dan donkere vlekken in je gezicht krijgt , ook wel een zwangerschapsmasker genoemd.
Als dat niet het geval is kun je gewoon gaan liggen zij vertelde mij wel dat als je wat verder in de zwangerschap bent dat het handig is een handoek dubbelgeslagen over je buik te leggen ivm het felle licht.
De warmte is verder geen probleem je lichaam regelt zelf de temperatuur van het vruchtwater.
Hopelijk heb ik je hier mee verder geholpen.

Groetjes Danielle

PS je kindje geeft vanzelf aan wanneer hij/zij het niet meer prettig vind en dan kun je er altijd onderuit stappen

Terug
Bovenaan