Mag je paracetemol als je zwanger bent, en is dit niet schadelijk voor de baby?

A

Anoniem

Guest
Dag dames.

Ik verga al een aantal dagen van de oorpijn, en heb gisteren voor het eerst maar een paracetamol genomen, hier knapte t wel van op.
Ik neem ze verder nooit, bij welke pijn dan ook, omdat ik bang ben dat dit niet goed is voor de baby, al staat er in de bijsluiter wel dat het is toegestaan.
Ik heb nu weer erge last, en wil zo graag weer eentje nemen..   maar ben dus bang dat t niet goed is voor de baby.

Weet iemand meer hierover?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Lfs,
Janet

18 weken en 3dagen

Hoi,

Voor zover ik weet kan het niet zo heel veel kwaad als je een keertje een paracetamol neemt. Zolang het maar geen echte asperine is. En natuurlijk ook niet te veel.
Ik heb zelf tijdens deze zwangerschap ook 2 of 3 keer een paracetamol gebruikt.
En met mijn kleine meid is alles goed.  Als je het toch niet vertrouwd kun je altijd je verloskundige erover bellen of anders je huisarts. Daar zijn ze natuurlijk ook voor.

Ik hoop dat de pijn snel weer over gaat.

Groetjes Linda

hoi,

ik ben inmiddels al wel bevallen maar weet dat je tijdens de zwangerschap gewoon paracetamol mag innemen en dat dat voor de baby geen gevolgen heeft als je maar niet teveel neemt maar dat doe je ook niet als ik je zo lees...........ik mocht er op doktersadvies en van de gyn. 4 per dag hebben en mijn kindje heeft er niets van overgehouden hoor ook al snap ik je wel ik maakte me ook wel zorgen als je nog twijfeld zou ik gewoon de vk of gyn bellen waar je onder behandeling staat

liefsssss mamavanTimo en Renzo

hai,

Ten eerste zou ik als ik jou was even actie ondernemen tegen je oorpijn. Mocht je dit nog steeds hebben. Misschien is het wel ontstoken.

Ten tweede mag je best wat paracetamol. Helaas heb ik regelmatig last van migraine en mag ik 2 paracetamol tegelijk innemen. Dat is dus 1000 mg! Soms is dit echt nodig maar ik probeer het zo min mogelijk te doen. Dat is gewoon beter, als is het alleen al voor je gevoel!

Ibuprofen mag je zo ie zo niet! Alleen paracetamol.
Sterkte met je oorpijn.

Groetjes  Sandra
(29 weken)

Hallo,

Er wordt inderdaad gezegd dat het geen kwaad kan, maar ook dat het beter is om helemaal niets in te nemen. En dat je, wanneer je  pijn hebt, het beste eerst kan overleggen met de gyn of vk. Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik ga pas iets innemen als ik echt heel veel pijn heb, maar zo te horen heb jij dat nu wel! Zeker even mee naar de dokter!

Sterkte!
Groetjes, Marisa

Ik gebruik het liever ook niet maar ik moest eigenlijk ook wel heb al zowat een week heel erge hoofdpijn.
Ik ben verkouden en hoesten, daar komt die hoofdpijn van.
En ik mag van de dokter en verloskundige gewoon paracetamol gebruiken max 6 per dag.
Ik zou het liever ook niet doen maar is beter dan de stress.

Groetjes Joyce 38 weken en 5 dagen

Terug
Bovenaan