Mag je salami (op pizza) en pepercervelaat (op brood) eten als je zwanger bent?

Het is heel wisselend. De verloskundige zegt dat een deel van de worsten wel mag. Maar ik heb Stegeman (ja, van de worst!) gemaild, en zij lieten het een beetje vaag. Willen zich indekken, denk ik. Ze gaven als reactie dat 'je gewoon, zoals bekend, beter geen onbewerkte worst kunt eten'. Dus....... of die worsten van hen nou onbewerkt zijn laten ze in het midden. Helaas wordt het er zo niet duidelijker op voor je he!

Succes met de verdere zoektocht naar het antwoord.
 
Wat nieuw is voor mij sinds deze zwangerschap is dat bijv. het voedingscentrum nu ook salami en andere verpakte droge worst op de 'verboden' lijst heeft gezet. Ik heb begrepen dat dat komt omdat die worst zo bewerkt is dat hij lang houdbaar is. Dan is er een kans dat listeria in gaat zitten.
Bij mijn eerste twee zwangerschappen was dit nog niet. Eerlijk gezegd is de kans heel klein dat het gevaarlijk is en heb ik wel eens een plakje worst op.
 
Ik vind het allemaal een beetje overtrokken hoor, rauw vlees/ei/vis en lever en zout, houd ik rekening mee, dat was ook het advies van mijn gyneacoloog!
Groetjes
 
Nog ff en we mogen niets meer eten tijdens onze zwangerschap. Idd wat mj zegt geen rauw vlees ei vis. Lever(produkten) mag met mate.
Volg je gevoel eet waar je goed bij voelt (op de "verboden" produkten na)
Maar salami ik geniet ervan!!!
Groetjes
 
Ik heb t aan mijn verloskundige gevraagd en salami mag gewoon. Dus ga er vanuit dat pepercervelaat ook mag! In iedergeval ga ik die nu lekker halen en op mijn broodje doen!
 
 
 
Ik heb begrepen dat salami deels rauw is, maar dat probleem is op een pizza wel opgelost. Sowieso is bewerkt vlees natuurlijk extreem kankerverwekkend dus je moet je afvragen of je dat überhaupt wel wil.
 
Terug
Bovenaan