Mag je verven als je borstvoeding geeft

Hai
We hebben een nieuwbouwhuis gekocht en als het goed is, is de kleine dan net 1 a 2 maanden oud als we aan de sleutel krijgen. Mijn vraag is dus ook, kan ik gewoon gaan verven als ik borstvoeding geef? Ik heb al gezocht op het internet maar kan niks vinden!
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

Groetjes Sandra

hi

ik heb een beetje rond geneust op internet voor je en ik heb 1 dingetje gevonden.\
het schijnt dat natuurverf niet schadelijk is en zoiezo bij zwanger zijn en borstvoeding geven gebruikt mag worden.

in andere soorten verf zit lood in en dat zou wel schadelijk kunnen zijn en je moet goed luchten tijdens het verven

ik hoop dat je er wat aan hebt en anders zou je het bij de verfwinkenl kunnen vragen.

xx angela

Ik had destijds dezelfde vraag, maar heb geen antwoord kunnen vinden.
Ik ben toen maar aan de slag gegaan met verf met water als oplosmiddel. Maar eerlijk gezegd: het resultaat is minder mooi dan met verf op oliebasis. Dus als je kunt wachten, kun je weer gewoon verven.
Maar hoe je het went of keert: verven is voor iedereen ongezond.
Succes met klussen

greet

Hoi,

In brochure 10 van de VBN: Moedermelk en het milieu, staat het volgende hierover: Wees voorzichtig met het gebruik van oplosmiddelen die bijv. in verf, lijm en kwastenreiniger voorkomen. Als je hier in grote mate mee in contact komt kunnen ze ook in je melk komen. In de praktijk betekent dit, dat je er alleen mee moet werken in goed geventileerde ruimten en dat je huidcontact moet vermijden.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan