Mag/kan je nog op je buik liggen

Hoi dames,

Even een vraagje.
Ik sliep voor de zwangerschap altijd op mijn buik, nu doe ik dat al een aantal maanden niet meer (wel erg wennen hoor).
Maar ik vroeg me af of het ook niet meer mag/kan.
Als ik op mijn rug lig is mijn buik namelijk zo goed als plat. Maar als ik toch even op mijn buik lig gaat ons Ukkie echt mega veel bewegen. Zou Ukkie dat doen uit ruimte gebrek?

Herkent iemand dit, of weet iemand hier raad mee?

Liefs Danielle

Hoi Danielle,

Ik sliep ook altijd op mijn bui, en mis het nog steeds, nu slaap ik een beetje op 1 van de heupen zodat ik toch nog een beetje op mijn buik lig. maar de druk ligt op mijn heup. misschien dat dat een idee is, ik weet niet of het wel of niet mag.
Succes.

Liefs Karolien

Hoi Karolien.

Dat heb ik ook geprobeerd maar door de bekkeninstabiliteit lukt dat niet, doet echt heel erg pijn. Ben ook veel aan het draaien omdat de bekken zo pijn doen, erg lastig.
Kan me van de vorige zwangerschap niet herinneren dat ik het buik slapen toen ook zo miste.

Als je nog andere tips hebt hoor ik het graag:)

Liefs Danielle

Hoi!
Ik heb het toevallig vorige keer aan de gyn gevraagd en volgens hem kan het absoluut geen kwaad. Toen ik zei dat ik bang was dat ik hem zou pletten moest hij lachen ;). Hij keek me wel een beetje vreemd aan dat ik het nog fijn vond om zo te liggen. Vind het soms wel fijn, zodat je een beetje tegendruk hebt! Dus je kan lekker op je buik slapen hoor meid!

Hoi Marissa!

Dankje voor je berichtje!
Ik had ook het idee dat de kleine geplet wordt. Nu kan ik dus met een gerust hart af en toe op mijn buik gaan liggen. Als Ukkie dan niet al te hard gaat schoppen anders kan ik natuurlijk nog niet slapen:)

Liefs danielle

Terug
Bovenaan