Mag niet aan de laatste IUI beginnen deze maand!

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij, sorry dat ik de laatste tijd trouwens niet of nauwelijks op jullie vragen/ berichtjes antwoord maar ik ben gewoon echt superdruk met van alles en nog wat en dan schiet dit er nogal eens bij in. (lees wel zo nu en dan even vluchtig mee hoor!)

Ik ben vanochtend voor een uitgangsecho bij de Gynaecoloog geweest.
Dit voor de laatste IUI behandeling (nummer 6)

Ik ben Donderdag aan het begin van de avond ongesteld geworden, en ik had dus vrijdagochtend gelijk gebeld voor een afspraak. Ik kon dus pas vanmorgen terecht en zei toen al tegen de assistente: Dat is veel te laat, dan zit ik al op dag 5, is dat wel goed?
Ze heeft het toen nagevraagt en.............nee hoor als ik Puregon spuitte dan was dat geen probleem dan werd mijn cyclus gewoon ietsie langer.

Dus ben ik vanochtend weer vol goede moed in die behandelstoel gaan liggen, wat denk je wat. Ik had al een eitje welke zichtbaar was, en al van 12 mm maar liefst.

En toen zei ze, ik wil de behandeling voor deze maand staken, het follikel is al te groot en het heeft weinig zin zo'n groot eitje nog te gaan stimuleren, je hebt dan weer heel erg weinig kans dat dat wat word (het worden er in ieder geval niet 2 of 3 meer die even groot gaan worden als dat andere eitje.

Omdat het mijn laatste IUI is willen ze de kans nog eens extra goed benutten en dat is dus niet op deze manier.

Oke, ik vind het wel lief van haar dat ze zo denkt, dat ze mij ook de IVF wil besparen en mij een zo'n goed mogelijke 6e IUI wil laten ondergaan. Maar het was aan de andere kant toch ook wel een flinke domper.

Even rust vind ik wel lekker, maar aan de andere kant.........ik wil dit afsluiten, zie geen heil meer in IUI (zou heel verbaasd zijn als het de 6e keer alsnog lukt)
En dan straks fris en uitgerust even een maandjes rust houden en dan aan IVF beginnen.

Want het is nog maar de vraag of ik volgende maand wel een IUI kan gaan doen, omdat we een lang weekend weg gaan enzo.

Nou ja ik moet het maar even zien allemaal, voor nu.................we gaan deze maand zelf klussen, zonder hormonen, zonder echo's, zonder speculums, en zonder gynaecologen. Ook wel weer eens fijn.

We gaan het gewoon om de dag doen en rond de 13e tot de 16e dag dan kunnen we wel eens zien of we het iedere dag proberen, maar ja dat is weer niet optimaal voor de zaadjes.

Zucht............het schiet ook allemaal niet op zo hoor!

Hoi,
Wat een verhaal zeg, nu al zo'n groot ei! Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je baalt maar aan de andere kant denk ik dat je die laatste kans inderdaad voor 100% moet benutten. Je weet het gewoon niet. Krijg je nog wel echo's deze maand om te kijken hoe het verder groeit? groetjes Noortje

Terug
Bovenaan