Mag niet meer voeren

Sinds een paar dagen mag ik Evy niet meer voeren.

Ze wilt het zelf doen. Ze probeert dan te prikken in haar eten, maar doet de vork niet in de mond. Ze eet dan met de handen. Met aardappelen en groente is het niet zo erg, maar rijst en macaroni wel. Het is gewoon een grote knoeiboel!

Gebeurt dit bij jullie ook? Hoe lossen jullie dat op?

gister hadden we lasagna en dat was een ramp! ze at het gewoon niet. heb haar toen een lepel en een bakje gegeven met beetje appelmoes erin. en ondertussen ben ik haar de lasagna gaan voeren.

en wanneer we aardappels groente vlees eten krijgt ze eerst de aardappels. en de groente en vlees mag ze zelf doen. ze krijgt een vork maar die ligt na 2 minuten op de grond

Ik geef hem ook wat in zijn handen. Hij mag best veel zelf doen en ook best met de lepel mee helpen, maar met pasta of rijst even niet. Als hij dan zelf een lepel en een leeg bordje heeft, gaat het heel makkelijk. Mond gaat automatisch open. En als ie echt een dwarse bui heeft, ga ik liedjes zingen. Dan eet ie ook weer gewoon verder hahaha.

Hier ook zo'n eigenwijsje, wil ook alles zelf doen. Ik laat hem met vorkje of lepeltje eten en met handen en soms voer ik hem wat bij als hij aan het prutsen is.

Gelukkig als hij een potje heeft wil hij niet zelf doen, dat scheelt weer.

Verder is het onder zijn stoel en een meter er omheen een voedsel explosie. Het gaat gelukkig wel steeds beter.

Succes aan tafel

Terug
Bovenaan