MAG NIET OP VAKANTIE IN SEP. VAN DE BAAS!!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal !

ik zie het ff niet meer zitten. kreeg van de week te horen dat wij van september tot eind december niet met vakantie mogen ! ik werk bij een c1000 supermarkt en nou gaan we waarschijnlijk in september verbouwen (dat roept ie al 4 jaar!!) en dus mogen we geen vakantie op nemen in die periode. nou wouden we in sep. gaan omdat het dan niet zo warm meer is en een beetje houdbaar voor de bby. (en een stuk goedkoper !!)

nou ben ik lid van fnv bondgenoten, en die heb ik dus ook gebelt maar die vragen dood leuk waarom ik dan niet eerder vakantie neem! maar ze sturen nu wel papieren op om te bemiddelen.

op mijn mans werk kan hij in de bouwvak veel werken week 29 tm 33 dus dan wordt het zowiezo niet, in juni hebben we de verjaardagen van man en zoon dan gaan we dus ook niet op vakantie. we willen gewoon september !!!

heeft iemand anders dit een keer mee gemaakt ??? of iemand tips ???

groetjes simone

HELP !!!

hoi,

Nee ik heb er geen ervaring mee. Maar wat belachelijk zeg jehebt toch gewoon recht op zoveel vrije dagen.
wat als je dan zwanger was geweest en met zwangerschapsverlof was gegaan?
Ik weet niet wat je eraan zou kunnen doen wat vinden je andere collega's ervan die zullen er ook wel mee te maken hebben denk ik.
Bij ons op het werk is er ook altijd probleem met de vakanties maar daar komen we altoijd in overleg wel uit Iedereen wil bij ons altijd in bijna dezelfde weken.
Ik weet alleen binnen onze stichting is vorig jaar ook een grote verbouwing geweest op een andere locatie.
Toen is er ook in overleg dat er maar een bepaald aantal mensen tegelijk op vakantie kon en iedereen mocht maximaal 2 weken achter elkaar ipv de normale 3.
Maar dat is zoals ik al schreef allemaal in overleg gegaan.

ja die vrije dagen moeten we dus voor 1 september opmaken, aangezien dat we daarna geen vakantie meer mogen op nemen en alles op moet zijn voor 31-12.
als we nou met ze allen in de bouwvak weg willen vind ik het een ander verhaal, maar er zijn maar een paar die in september willen, maar de baas zegt gewoon nee !!
en dat terwijl het nog niet eens zeker is dat we gaan verbouwen !!

nou ja bedankt voor je reactie

groetjes simone

Volgens mij is het zo dat je vakanties en vrije dagen altijd in overleg moet opnemen, en dat je baas moet proberen om het voor iedereen zo te plannen dat ze vrij kunnen krijgen wanneer ze dat graag willen, maar dat als het werk zeg maar in de problemen komt dat ze het dan mogen weigeren..!
Misschien als je uitlegt dat je dan wilt gaan en waarom dat het dan wel kan???
Gr. Anne-Marie

Haaai,

Ten eerste...een werkgever kan niet eisen dat zijn personeel hun vakantiedagen voor een bepaalde datum op heeft gemaakt. Veel werkgevers proberen het wel maar wettelijk gezien ben je het niet verplicht en mag je gewoon meenemen naar het volgende jaar. Als het werk het verlangt mag een werkgever wel opleggen dat er uit bedrijfsbelang tijdelijk geen vakantie opgenomen mag worden maar een aantal maanden achter elkaar is niet reeel dus als personeel zou ik dit wel even in de groep gooien. Ik zou het redelijker vinden dat er bv max. 2 personen tegelijk weg mogen.

Enne mss nog een tip die heel fout is maar mss wel werkt....ga naar je baas en zeg dat je het heel vervelend vind maar dat je al had geboekt voordat hij met de mededeling kwam. Heel logisch hoor want wij hebben al in oktober moeten boeken voor eind juni omdat het VOL VOL VOL was.

Succes!
gr.Ing (ps het tis mijn werk dus vandaar dit antwoord)

Terug
Bovenaan