Mag politiek hier niet?

A

Anoniem

Guest
Ik vindt het sneu dat Siraa zo de wind van voren krijgt, van mensen die te beroerd zijn om even goed te zoeken waar ze het over heeft.
Ik snap niet zo goed waarom ze dit niet zou mogen typen, terwijl er al een hele discussie gaande was over politiek.
Er is ook wel eens een "wat eten we vandaag"item geweest en dat is ook niet persé alleen voor zwangeren.
In de spelregels staat niet duidelijk dat zoiets niet mag hoor! Dit wel: "Discriminatie en racisme " mogen niet.
Wat mij betreft neigt die reaktie van mevrouw Lively daar aardig naar, en kan ik mij voorstellen dat mensen zich daardoor gekwetst voelen.
De groetjes allemaal!

Bedankt mama van J, ik weet dat er veel mensen zijn die niet zo racistisch denken, ook veel Nederlanders.
Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen: Ik ben zo vreselijk TROTS op mezelf dat ik een allochtoon ben en een  moslim  en een vrouw.  
Hoe negatiever de media en de mensen over buitenlanders en moslims (deze zijn verweven met elkaar), hoe gelukkiger ik ben dat ik normen en waarden heb uit de islam, dit geloof dat al ruim 1400 jaar standhoudt tegen alle vormen van vernieling ,
ik heb een innerlijke vreugde en rust zoals maar weinig mensen die hebben, dat realiseer ik me wel.
Ik ben ook zoo dankbaar voor mijn ouders, twee simpele mensen die het hebben gemaakt tot waar ze nu zijn, ik ben  DANKBAAR voor de opvoeding die ze me hebben gegeven in deze tijd en met veel discriminatie en racisme.

Lively en anderen hebben me laten zien dat ik  BLIJ ben dat ik niet zoals zij ben en denk.

tuurlijk moet je trots zijn op wie je bent en waar je vandaan komt. ik vond alleen het zwangeren forum gewoon niet de juiste plek om dit te bespreken, zometeen is het geen zwangeren forum meer maar word er alleen maar andere zaken besproken zoals politiek dus.
maar ik heb geen reactie gevonden van lively, waar kan ik die reactie vinden en heeft zij haar reactie op dit forum geplaatst?
ik zou graag willen weten wat zij gezegd heeft.

groetjes Miranda 28 wkn, 5 dgn

Blijf die trots maar mooi houden.
Hoop dat iedereen dat heeft.
Ik probeer ook trots te zijn dat ik nederlander ben, maar schaam me wel vaak voor andere medelanders.
Ik hoop dat negetieve reakties over en weer de trots bij mensen niet over doet slaan in haat.
Ik ben tussen allerlei kleuren, culturen en opvattingen opgevoed en zag vroeger het verschil helemaal niet. Je had toen alleen leuke en niet leuke mensen. Maar helaas merk je de laatste jaren dat het niet overal goed samen gaat. Echt heel jammer! Mijn vriend is Indo, maar heeft een marrokaans uiterlijk en ik merk dat hij echt anders wordt benaderd dan mijn vorige ( heel Hollands) uitziende vriend. Ik stond daar in het begin echt verbaasd van, maar het is echt zo. Triest!
Ik zou al die buitenlanders echt neit kunnen missen,we kwamen erachter dat ons kind slechts 2 volbloed Hollandse vriendjes heeft. Wordt wel erg saai dan op feestjes enzo.
Groetjes!

Voor valentijsmama de bewuste reaktie:

Ik heb gelukkig voor Geert Wilders gestemd. Eerst twijfelde ik wel, er kwam bij mij PvdA uit, maar toen bos zo kinderachtig ging doen wilde ik  CDA stemmen, maar ik had al een hele tijd geert in gedachte. Tot mijn moeder vertelde dat ze op Geert zou gaan stemmen en mijn oma ook. Toen twijfelde ik niet meer. Meteen Geert gedaan......
Laat die buitenlanders maar in hun eigen land hun straf uitzitten. Ik zie elke keer in "opsporing verzocht"dat ze buitenlanders zoeken....

Deze stond onder het kopje van Carol80, "op wie ga je stemmen"

Ik ben het helemaal eens met wat je zegt MamavanJ.
Het gaat om leuke en niet leuke mensen. Kleur, afkomst zegt daar helemaal niks over. Bij elke bevolkingsgroep zitten er leuke en niet leuke mensen. Het is toch triest dat wij als moeders zo zouden denken, want wij brengen onze waarden en normen over op onze kinderen en die vormen de toekomst.
Met zo een gedachtengang ziet het er niet best uit. Laten we ons best doen om verder te kijken dan kleur, afkomst of geloof.
God is immers liefde en liefde kent geen onderscheid!!!!!!

hoi ,

ik heb het berichtje ook van die mevrouw gelezen , en vond het niet kunnen
ma vindt het dan ook niet kunnen om dan maar gelijk met nederlanders dit en dat terug te strooien , je moet iederen in hun eigenwaarde laten ook al zeggen ze iets wat je niet leuk vindt ! dan kun je het ook op een andere manier zeggen.

heb zelf een iraans man was jullie miss wel opgevallen door m,n achternaam , heb dan ook totaal niks tegen buiten / binnenlanders
mijn man is moslim weet er dus wel wat van maar ga niet zeggen dat ik de hele koran uit m,n hoofd ken , vindt het wel een heel mooi geloof alleen is het zo dat ik het niet zou kunnen hellaas .
dit schreef marge 112 en ben het helemaal met haar eens
God is immers liefde en liefde kent geen onderscheid!!!!!!

groet anna soltanian

Zoals ik ook al in het -politieke item- had aangegeven schrok ik oprecht van de rechtste, asociale reacties van sommige mensen!

Ik vind, ook zonder god, (want ik geloof niet in een god) in gelijkheid van alle mensen op deze aarde! En dat het niet eerlijk verdeeld is daar kunnen we het toch wel over eens zijn. Ik schaam me ook regelmatig voor de slechtheid van de mens, en dat geldt voor alle bevolkingsgroepen hoor! Dus ook voor christenen, moslims, atheisten etc.

Ook vind ik dat een politiek item op ieder Forum thuis mag horen, als je niet wilt lezen of reageren heb je toch die keuze? Dan reageer je toch niet, ik snap het probleem niet.

Terug
Bovenaan