MAGAZINE

Bedankt voor de tip van fertimagazine daar vindt je echt alle antwoorden op vragen die je hebt i.v.m. vruchtbaarheidsbehandelingen.
Maar als je nu echt bezig bent met ivf moet je het toch op het werk vertellen want je moet geregeld weg voor behandelingen enzo.
Met iui was het nog een beetje te regelen om de behandelingen vooral s'avonds te doen,maar dat kan niet met IVF.Als iemand hier ervaring mee heeft wil ik het wel weten.
Onze ouders en familie weten niet dat we bezig zijn met zwanger te worden maar als we starten willen we het wel graag vertellen omdat het toch heftig is die behandelijngen.
We weten niet zo goed hoe we het moeten aanbrengen ze zullen schrikken denken we!!!
Alvast bedankt maria

Hoi Maria,
Wij zitten in hetzelfde schuitje. Bij ons weten de ouders en bepaalde vrienden het wel en dat is best fijn. Je kunt daardoor je verhaal kwijt en mensen leven met je mee. Mijn ouders vonden het erg voor ons maar waren toch ook wel weer heel positief en hoopvol gestemd.
Liefs Inge

Hoi Maria,
Je komt er bijna niet onderuit om het op je werk te vertellen. Ik heb tegen mijn bedrijfsleider gezegt dat ik een vruchtbaarheidsbehandeling moest ondergaan en daarvoor regelmatig (meerdere keren per week) naar het ziekenhuis moest. Hij wenste mij succes en zou verder met niemand er over praten. Ik heb het ook aan een aantal collega's verteld en de rest denkt maar wat ie denken wil. Wij hebben er verder voor gekozen in onze naaste vrienden en familiekring er heel open over te zijn en hebben dit als geweldig positief ervaren, we hebben veel steun gehad en opbeurende telefoontjes en kaartjes. Verder weten mensen ook waarom je je soms niet lekker voelt en wanneer je geen zin hebt om te praten of iets te doen. Er is wel een nadeel omdat veel mensen van de behandeling afweten, weten mensen ook al heel vroeg of je wel of niet zwanger bent, je kunt het niet even lekker voor jezelf houden (of je moet gaan liegen en zeggen dat de behandeling mislukt is, maar dat vonden wij ook niet eerlijk tegen al die mensen die zo hadden meegeleefd.
Liefs van Grietje

We hebben dus woensdag ons eerste gesprek en als dat allemaal meevalt en we weten meer dan gaan we het vertellen.
Ik ga het fijn vinden om erover te kunnen babbelen.
dank je wel voor de reacties.
Grietje succes met de echo!!!!

Terug
Bovenaan