magere yoghurt

Hallo,

Mijn kindje is inmiddels 10 maanden, en is allergisch voor sommige producten, de arts wil hem pas testen als hij 1 jaar is, wat het ons wel lastig maakt. Omdat hij vanaf twee maanden erge eczeem heeft zit hij aan de nutramigen, wat super heeft geholpen. Smeerkaas kan hij niet tegen, loopt dan echt heel rood aan, ook van magere yoghurt, maar bij volle yoghurt is er totaal niks aan de hand, iemand een idee wat dit kan zijn? Ook tegen sommige soorten fruit kan hij niet tegen, avondeten daarin tegen kan hij alles hebben.
 
ik weet niet hoe dat kan, alleen kun je voor kinderen zowiezo beter volle producten pakken en nooit geen dieet!
Sommig fruit kan ook allergie veroorzaken, ik zou een doorverwijzing vragen naar een dietiste, die kan je hiermee het beste helpen.
Succes ermee
 
Ik werk in de voedingsmiddelenindustrie, en het enige wat ik kan bedenken is het volgende: Qua eiwitten en soort vet, micro organismen e.d zou er kwalitatief geen verschil moeten zitten in de yoghurt. Het verschil zit hem wel in de verhoudingen tussen deze grodstoffen, waarbij het vet% natuurlijk hoger is bij de volle yoghurt.
Nu moet je je een taart voorstellen die je in 3 stukken deelt: vet%, water% en droge stof% (= eiwitten, suikers, bacteriën e.d). Als het vet% stuk groter wordt, betekent dat de andere stukken automatisch kleiner worden en andersom werkt dit precies hetzelfde.
Mogelijk krijgt je kindje bij magere yoghurt meer stoffen binnen uit het droge stof taartstuk waar hij niet zo goed tegen kan (vraag me niet wat, want daar ben ik ook niet zo in thuis). Maar aangezien bij volle yoghurt de droge stof taartpunt kleiner is krijgt hij er dus minder van binnen waardoor hij er dus minder/geen last van heeft.
Dat is het enige wat ik kan bedenken en idd wat MJ zegt je kunt ze beter volle producten geven. Mijn meisje geef ik Griekse yoghurt met een beetje diksap, dat is volle yoghurt die wat zachter is van smaak.
Tja je zult helaas het onderzoek moeten afwachten om zeker te weten waar hij allemaal niet tegen kan
Sommige soorten fruit, welke soorten als ik het vragen mag? Zitten daar toevallig ook appels tussen?
.
 
kiwi's en ananas wordt geadviseerd niet te geven voor het eerste jaar (kiwi's schijnen meer allergenen in te zitten en ananas is moeilijk te verteren). Volgens mij zijn er wel veel mensen allergisch voor appels, maar is hier geen negatief advies voor babies voor.

Ik kreeg het advies om het fruit te koken of uit een potje te geven.
 
Terug
Bovenaan