Magic Theater

Ik zag deze projectiecamera in een foldertje van Dixons. Ik heb nog wat geld liggen van de geboortefelicitaties. Is er iemand enthousiast over dit apparaat? Dus de Magic Theater van Philips. hmmm eigenlijk is het geld bestemd voor een mooie foto bij de fotograaf van de beide meisjes, maar dit vind ik ook wel erg leuk ;-)

Wij hebben een magic theater (zo'n gele projector die beelden projecteert en geluiden maakt, die bedoel je toch?) en gebruiken hem als slaap-muziekje. Senne vindt he ontzettend leuk om naar te kijken en wij zelf vinden het ook weer iets anders dan anders.

Toch heeft het ook twee nadelen:
- Het beeld is alleen te zien als het echt donker is.
-  Hij vreet batterijen (het is nl. niet mogelijk om alleen het geluid aan te zetten, het beeld wordt altijd geprojecteerd, ook als je er dus niks van kunt zien door het licht)

Ik ben toch blij dat we het gekocht hebben, vooral omdat een mobile al snel opgeruimd moet worden en dit blijven ze nog veel langer leuk vinden. Er zitten voor elke leeftijd verschillende plaatjes bij.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes, Dionne

Dank je voor je reactie. Die gele bedoel ik ja.
Het is op Vera's kamertje nu in de zomer niet donker, dus voor de huilmomenten in de avond is het nu niet praktisch begrijp ik.
Toch denk ik dat het voor de oudste ook goed zou zijn. Ze wordt elke nacht 2 keer wakker (slaapprobleem volgens EEG) en komt dan mij uit mijn diepe slaap halen. Als ze zelf de projector aan kan zetten en zo weer in slaap kan vallen..... tja, uiteindelijk probeer je van alles he.

Op Senne's kamertje hangt alleen een verduisterend rolgordijntje, dus heel donker wordt het ook niet. Als we het dicht doen is het wel te zien, maar niet heel duidelijk. 's Avonds na de laatste voeding is het wel heel duidelijk. Hoe oud is je oudste?

Ik vind het moeilijk om te zeggen of je het wel of niet moet kopen. Wij vinden het hartstikke leuk, maar dat wil niet zeggen dat jullie dat ook zo vinden. En dan heb je straks veel geld eraan uitgegeven.. Misschien kun je het eens in de winkel uitproberen?

Groetjes, Dionne

Mijn oudste is in april 4 jaar geworden en we weten nog niet precies wat ze heeft. Al vanaf dat ze 3 maand was (mss zelfs wel eerder al) is ze meerdere keren per dag, soms 3 keer per 10 minuten 'afwezig'. Ze staart dan in het niets. Het 24uurs EEG heeft uitgewezen dat het geen epilepsie is, maar een gedragsprobleem. Oftewel: ze is zo druk in haar hoofd dat ze zichzelf stopzet. Het slaappatroon past hierbij, maar nekt me na 4 jaar toch echt wel. In bed blijven lukt haar niet :-( misschien met een lamp wel?

Ik moet ervoor naar Leeuwarden denk ik om ' m te kunnen zien in een winkel. En inderdaad, hij is duur en we hebben het verre van breed....

Tja, als ik in de buurt zou wonen zou ik zeggen: kom hier eens kijken. Maar zo te horen wonen we in de verste uithoeken van Nederland, ik woon namelijk in Zuid-Limburg. Dat lijkt me dus geen optie.

Jeetje, vervelend zeg dat je oudste nog altijd zo'n onrustig slaappatroon heeft. Ik werk ook regelmatig met kinderen die epilepsie hebben of tekenen hiervan. Het moeilijke is dat ouders, maar ook hulpverleners en artsen, er vaak geen grip op krijgen. Gelukkig worden er geen echte insulten gezien op de EEG, maar het blijft vervelend. Er zijn trouwens ook vormen van epilepsie die niet waar te nemen zijn op EEG, maar daar zullen ze je vast over verteld hebben.

Misschien is een magic theater voor jullie  wel een oplossing. Senne heeft trouwens ook een cd die echt heel slaapverwekkend is. Klinkt negatief, maar zo bedoel ik het niet. Het is heerlijke muziek, waar je echt van ontspant. Heb je al eens een cd met rustgevende muziek geprobeerd?

Eeuuuhhh nee, daar hebben ze me niet van vertelt.... Alleen dat het patroon op het EEG niet duidt op een toeval, dus moet het wel gedrag zijn volgens het SEIN. Verder dus nog geen onderzoek gehad wat voor gedrag etc. Ik ga maar weer eens een afsrpaak maken met de kinderarts denk ik  

Terug
Bovenaan