magnetron

Goedemorgen mamma's!
Ik werd erop geattendeerd dat het gebruik van de magnetron schadelijke gevolgen kan hebben voor de gezondheid. Nu gebruik ik al sinds de geboorte van onze zoon (9 maanden) de magnetron om flesvoeding te verwarmen en avondeten te verwarmen. Nu ik dit weet heb ik direct de magnetron de deur uit gedaan!
Hoe verwarmen jullie de voeding en  wellicht hebben jullie tips?!
Groeten, Nicole
 
Hoi Nicole,
Ik ben benieuwd hoe je aan dit bericht komt. Ik heb er nog nooit van gehoord dat het slecht is voor de gezondheid. Als dit zo is, dan zouden magnetrons toch niet meer verkocht mogen worden? Misschien te naief van mij gedacht, maar ik wil toch wat meer weten hierover. Dus als je weet waar je informatie vandaan komt hoor ik het graag.
Mocht je eten willen opwarmen dan kan je ook zo'n bordje aanschaffen waar je gekookt water in kan gieten en dan het eten erop, een beetje roeren en het is en blijft een tijdje warm.

Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi Taatje,
Ik had net een heel verhaal naar je getypt, maar ik zie het niet meer terug.... vreemd.
Dus nog maar een keer!
Ik ben erop attent gemaakt door mijn broer, dus ik gelijk op internet zoeken. Als je via Google de woorden magnetron schadelijk intikt krijg je echt een bak met ellende te zien. Da's wel even schrikken vond ik. Het schijnt dat diegene die het ontdekt heeft de mond is gesnoerd door allelei instanties en wetten. Maar goed, er zijn natuurlijk meerdere mensen geweest die het onderzocht hebben en dan lekt het toch wel uit. Waarom magnetrons toch nog steeds te koop zijn heeft denk ik te maken met het feit dat het weer om geld draait. Al die bedrijven die ze maken en al die voedingsproducten die voor de magnetron te koop zijn. Ik vind het dan ook echt verschrikkelijk dat de consument hier weer van de dupe is.  Als de consument op de nadelen  van de magnetron  geattendeerd zou worden hebben ze zélf de keus om het wel of niet te gebruiken. Bij ons was de keus snel gemaakt: weg met dat ding, hoe makkelijk en snel het ook is, het weegt niet op tegen de nadelen die eraan kleven.
Groetjes, Nicole  (mamma van Julian)
 
Tja....zo ken ik er nog wel meer...
Het hele leven is één groot risico...
Waar wordt je tegewoordig NIET ziek van?
Ik denk dat die straling zo miniem is, dat het te verwaarlozen valt. Denk je nou echt dat magnetrons anders op de markt mogen?
En dan moet je de mobiele telefoon de deur uit doen, je huis binneneste buiten keren want daar kun je vast nog wel een stukje asbest vinden...
En zou kan ik wel doorgaan

 
Hoi,

Ik weet al een hele tijd dat magnetrons schadelijk zijn, en dit is ook wel degelijk een paar jaar terug in het nieuws geweest. Wij hebben echter wel een magnetron sinds 2 maanden, maar we gebruiken hem niet voor het verwarmen van melk en eten voor onze dochter, maar wel voor ons zelf.
Ik vind ook absoluut dat als je weet dat iets schadelijk (kan) zijn, je het sowieso je eigen kind niet kan aandoen om het tóch te geven. Je kunt het wel bewust "vergeten", maar stel dat later blijkt dat het écht slecht is voor je gezondheid...nou dan zou ik het mezelf nooit vergeven dat ik dit mijn kind heb aangedaan.
Ik weet bijvoorbeeld dat er in aardappelen ontzettend veel gif zit, dus ik koop altijd biologische aardappelen. Idem met aardbeien.
Natuurlijk mag iedereen helemaal voor zichzelf weten wat ie gelooft en daarmee doet, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Van asbest zeiden ze vroeger ook dat het niet zo schadelijk was, en een normaal mondkapje voldoende was, nou daardoor zijn wel duizenden mensen gestorven aan kanker!
 
Jullie bedoelen het goed, en hebben echt het beste met je kind voor. Maar het komt allemaal zo overdreven op mij over! Zou de kraamzorg en het CB ons er dan niet voor moeten waarschuwen??? Als het echt zó erg is dan waren die dingen echt niet op de markt hoor!
Weet je, zoals ik al eerder schreef, er zijn zóveel dingen in het leven onzeker. En het is maar goed dat we niet alles weten en niet overal bij stil staan, want dan wordt het toch wel moeilijk hoor allemaal. (vind ik) Pas als er in de media breedt wordt uitgemeten over  magnetrons die  voor gezondheidsproblemen kunnen zorgen, dan is er wat aan de hand!!!
Nee, ik zal mezelf niet voor m'n hoofd slaan als mijn kind later gezondheidsproblemen krijgt. Je weet nooit waar het vandaan komt! Voor het zelfde komt het van andere dingen die we niet weten. Kanker kan iedereen overkomen, als het je overkomt ga je niet stilstaan waar het door komt. Je houdt je dan alleen maar bezig met 'hoe overleef ik dit"?
Dat is het enige belangrijke wat dan telt. Als je je ook nog met een schuldvraag bij alle ziekten en dingen moet bezig houden, nou dan hoeft het niet meer voor mij hoor!
Maar, zo heeft ieder weer andere prioriteiten en principes, en dat is je goed recht natuurlijk. En alles komt voor uit bezorgheid voor je kind. Das alleen maar goed.
 
Nou ja... nu ook nog gif in aardappelen? En zit dat dan ook in worteltjes, bloemkool, sperziebonen, snijbonen, doperwten, sla, komkommer, spinazie, andijvie, rode kool, boerenkool, tomaten, en ga zo maar door?
Gelukkig maar dat wij veel rijst eten... of zit daar ook gif in?
Sorry hoor.
 
Beste allemaal,
Ik ben het er helemaal mee eens dat ieder voor zich moet weten wat met deze info te doen. Dat was dan ook mijn bedoeling en zeker niet om 'bang' te maken.
Groetjes, Nicole
 
Terug
Bovenaan