Magnetronsterilisator .

liekealice

New member
Hallo dames,
Misschien beetje laat maar toch besloten om een sterilisator aan te schaffen omdat het straks toch hectisch word met kraamweek en ik niet te veel werk er van wil. Nou is mijn vraag wie heeft er goede ervaringen met zo'n sterilisator? Wij hebben de Avent flesjes.
Alvast bedankt.
Xx
 
Hoi Hoi,

Je kan de sterilisator van de prenatal gebruiken. Heb ik bij mijn andere kids ook gebruikt. Maar de richtlijnen zijn veranderd. Tenminste...bij ons in de regio. Je hoeft alleen nog nieuwe flesjes en spenen uit te koken of te steriliseren. Daarna mag je ze gewoon afwassen. Ik werk als kraamverzorgende en merk dat sommige mensen het toch nog wel een prettig idee vinden om het dagelijks uit te koken of te steriliseren maar het hoeft dus niet meer.

Succes!

Groetjes
 
Ik heb zelf de sterilisator van de Avent. Ideaal!!!! Zet de flesjes erin water erbij en hop de magnetron in. Een paar minuten later en een kind kan de was doen.

Succes ermee.
 
Wij koken in de eerste periode 1x per week de flesjes uit. Gewoon in een pan water op het vuur. De rest van de week draaien ze gewoon mee in de vaatwasser. Het is geloof ik ook nieuw protocol om niet te veel uit te koken omdat de flessen dan TE steriel worden. Kleintjes zouden iets meer aan jullie huisbacteriën blootgesteld moeten worden. Dus een sterilisator kopen is misschien zonde van het geld?
 
Wij hebben een electrische sterilisator van timmy tub en mijn avent flessen en kolfsetjes gaan hier gewoon in! Paar min en het is klaar! Ideaal!!

1 keer per dag uitkoken of sterilisator gebruiken is zat, de rest gewoon afspoelen met koud en dan warm.
Ik gebruik de sterilisator dus 1 keer per dag, en ik zelf vind het fijnste met de laatste voeding voor de nacht. Zo begin je je dag schoon en fris




 
je hoeft niet meer uit te koken tegenwoordig tenminste mijn zusje is net bevallen hoefde alleen de eerste paar dagen daarna kon het gewoon mee met de afwas of vaatwasser
 
Ik kreeg de sterilisator afgelopen zondag op de rommelmarkt bij de maxicosi die we kochten...uitproberen kan geen kwaad lijkt me. Volgens mij is het ook gewoon wel makkelijk zo'n ding.
 
Terug
Bovenaan